اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

رشد 180 درصدی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان درمیان گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان در سال گذشته 180 درصد افزایش یافت.

رشد 180 درصدی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با کتابداران این شهرستان اظهار داشت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال 89 تعداد 500 نفر بود که این تعداد در سال گذشته به یک‌هزار و 410 نفر رسید.

وی با اشاره به رشد فضاهای کتابخانه‌ای در سال 90 اظهار داشت: در سال گذشته تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان از دو باب به چهار کتابخانه افزایش یافت.

فرماندار درمیان با بیان اینکه این کتابخانه‌ها در مجموع دارای 17 هزار جلد کتاب با 14 هزار عنوان هستند، تصریح کرد: در سال گذشته دو کتابخانه در شهرهای طبس مسینا و گزیک تاسیس شد.

براتی از هزینه‌کرد 200 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث کتابخانه روستایی بورنگ در زمینی به مساحت 700 متر مربع و زیربنای 120 مترمربع در سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای احداث ساختمان این کتابخانه تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال هزینه شده، گفت: این پروژه پیشرفت فیزیکی 35 درصدی داشته که برای تکمیل آن مبلغ 300 میلیون ریال مورد نیاز است.

فرماندار درمیان افزایش منابع کتابخانه‌ای را از شاخص‌های مهم در ارتقای وضعیت یک کتابخانه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان نسبت به مدت مشابه در سال 89 بیش از 70 درصد رشد داشته است.

براتی از کتابخانه‌ها به عنوان مراکز فرهنگ‌ساز یاد کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و تأمین تجهیزات به روز به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات باید در اولویت اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی با مجموعه‌ای از منابع مکتوب و مضبوط در برآورده ساختن نیازهای اطلاعاتی، علمی، پژوهشی و آموزشی نقش موثری دارد، اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت عموم جامعه مهم‌ترین هدف این نهاد به شمار می‌رود.

فرماندار درمیان ابراز داشت: تنوع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها یکی از عوامل موثر در جذب مخاطب است ضمن اینکه منابع موجود باید پاسخگوی نیاز خوانندگان باشد.

براتی گفت: کتاب‌های کمک درسی و کتب داستانی با موضوعات دینی، اجتماعی و تاریخی در میان  شهروندان درمیانی دارای بیشترین مخاطب بوده و آمار بالای کتاب‌های امانت گرفته شده در این موضوعات بیانگر این واقعیت است.

وی فلسفه وجودی کتابخانه‌های عمومی، دسترسی آسان خوانندگان به کتاب بدون احتیاج به خرید آن دانست و افزود: هرچند برخی کتابخانه‌ها در مقایسه با مراکز دیگر منابع ضعیف‌تری در اختیار دارند اما لازمه گسترش کتابخوانی نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کتابخانه‌های عمومی در جامعه است.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول