اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

برگزاری 65 درصد جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از تشکیل بیش از 65 درصد جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در سال 90 خبر داد.

برگزاری 65 درصد جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی، محمد قریب اظهار داشت: این استان دارای هشت انجمن شهرستان، 16 انجمن شهر و بخش و یک انجمن استان است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن‌ها در سال گذشته 92 جلسه برگزار کرده‌اند، افزود: تعداد جلسات برگزار شده در سال 90 نسبت به سال گذشته 53.33 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی ادامه داد: خراسان‌جنوبی از لحاظ درصد پیشرفت در تشکیل جلسات در شش ماه نخست سال 90 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رتبه چهارم کشوری است.

قریب، از تصویب 424 مصوبه در این جلسات خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 65.84 درصد اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهرستان فردوس با برگزاری 83 درصد بیشترین سهم را در تشکیل جلسات داشته است، افزود: بشرویه با 75 درصد، قاینات 74، درمیان 67، سربیشه 58، سرایان 56 و بیرجند و نهبندان با 42 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی تعداد اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان را 196 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 9 نفر دارای مدرک دکترا، هشت نفر حوزوی، 40 نفر فوق لیسانس و 116 نفر لیسانس و 23 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و پایین‌تر هستند.

قریب با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون کتاب و کتابخوانی و توجه دولت دهم به مباحث فرهنگی و با تأکید بر نقش اساسی انجمن‌ها در افزایش سرانه مطالعه مفید و ارائه خدمات مطلوب به هم استانی‌ها، ابراز امیدواری کرد: در سال 91 شاهد افزایش جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی از سوی رؤسای این انجمن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول