اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تأکید کرد

ایجاد مدیریت واحد در کتابخانه‌های استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مدیریت واحد کتابخانه‌های موجود در استان موجب توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش فعالیت‌های این کتابخانه‌ها می‌شود.

ایجاد مدیریت واحد در کتابخانه‌های استان زنجان

یوسف اماملو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه امر کتاب‌خوانی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است در راستای گسترش فرهنگ مطالعه از همه ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود، یادآور شد: مدیریت کتابخانه‌های موجود در استان با برنامه‌ریزی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان موجب افزایش سرانه مطالعه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های کتابخانه‌های موجود در استان به نحو مطلوبی استفاده نمی‌شود، افزود: مدیریت واحد موجب کاهش آسیب به این امر می‌شود.

*ضرورت ارائه کتاب‌های پرمحتوا در کتابخانه‌ها

وی بر ضرورت استفاده از کتاب‌های با محتوا در کتابخانه‌ها تصریح کرد: ارائه کتاب‌های با محتوا در کتابخانه‌ها نیازمند کار کارشناسی و علمی است.

اماملو ایجاد کتابخانه در مجتمع‌های آپارتمانی را ضروری دانست و گفت: افراد زیادی در شهرک‌ها زندگی می‌کنند که نیازمند استفاده از کتابخانه هستند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که به صورت ابتکاری و یا براساس شرح وظایف خود در راستای ایجاد کتابخانه تلاش می‌کنند، ضروری است با مدیریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌های خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از اتوبان 22 بهمن تا شهرک گلشهر کاظمیه کتابخانه عمومی وجود ندارد، افزود: افراد این مناطق از داشتن کتابخانه عمومی محروم هستند که ضروری است در این راستای اقدامات لازم صورت گیرد.

وی از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی امیر گلها با حضور 15 هزار دانش‌آموز از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این مسابقه برای دانش‌آموزان با معدل بالای 17 در استان زنجان برگزار شد که نتایج مطلوبی داشت.

*ضرورت باز تعریف سرانه مطالعه در کتاب

اماملو بر ضرورت با تعریف از سرانه مطالعه تأکید کرد و گفت: باید کتابخانه‌های موجود در دستگاه‌های دولتی نیز در اعلام سرانه کتاب‌خوانی مورد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول