اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

یک میلیون مراجعه به کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از یک‌میلیون و 270 هزار مراجعه به کتابخانه‌‌های عمومی استان در سال 90 خبر داد.

یک میلیون مراجعه به کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، محمد قریب اظهار داشت: از این تعداد بیش از 580 هزار مراجعه مربوط به برادران و 690 هزار مراجعه مربوط به خواهران بوده است.

وی تعداد کتابخانه‌های نهادی خراسان‌جنوبی را 34 باب و تعداد کتابخانه‌های مشارکتی را هفت باب عنوان کرد و افزود: سرانه جمعیت استان به ازای هر کتابخانه 15 هزار و 522 نفر است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌میلیون و 170 هزار مراجعه به کتابخانه‌های نهادی و 100 هزار مراجعه به کتابخانه‌های مشارکتی صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از امانت گرفتن بیش از 850 هزار جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه در سال 90 خبر داد و گفت: کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی بیش از 27 هزار و 200 عضو دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود 33 درصد افزایش داشته است.

قریب، سرانه عضویت به ازای هر 100 نفر جمعیت استان را 4.3 نفر اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.

وی سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان در پایان سال گذشته را 2.1 مترمربع به ازای هر 100 نفر جمعیت اعلام کرد و یادآور شد: این میزان نسبت به پایان سال 89، بیش از 23.5 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول