اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

همایش پیام‌آوران توحید با حضور 400 کارشناس آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همایش پیام‌آوران توحید با حضور 400 روحانی و مدیر مدرسه برگزار می‌شود.

همایش پیام‌آوران توحید با حضور 400 کارشناس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش پیام‌آوران توحید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این همایش ششمین همایش متوالی پیام آوران توحید در استان زنجان است، اظهار داشت: این همایش برای بررسی نتایج برگزاری نمازهای جماعت در مدارس برگزار می‌شود.

وی تجهیز و توسعه نمازخانه‌های مدارس استان زنجان را دیگر هدف برگزاری همایش پیام‌آوران توحید عنوان کرد.

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نواخته‌شدن زنگ نماز در مدارس تصریح کرد: بحث اصلی ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در نمازهای جماعت برگزار شده در مدارس است.

وی اضافه کرد: زنگ در نظر گرفته شده برای نماز در مدارس، خارج از ساعات آموزشی دانش‌آموزان نواخته می‌شود.

مرادی مدت زمان در نظر گرفته شده برای زنگ نماز را 20 دقیقه اعلام کرد و گفت: این زمان به منظور برگزاری نماز به صورت جماعت در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار می‌گیرد.

وی از برنامه آموزش و پرورش برای ترغیب روحانیان برای حضور در مدارس خبر داد و افزود: از حضور روحانی‌ها در مدارس به عنوان مشاور مذهبی استفاده خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش استان زنجان از حضور 255 روحانی در همایش پیام‌آوران توحید خبر داد و اضافه کرد: در حدود 160 مدیر مدرسه موفق در امر برگزاری نماز جماعت در مدارس نیز در همایش شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مفتاح برای سپردن امامت جماعت مدارس به معلمان محبوب دانش‌آموزان اضافه کرد: در این مدارس دوره‌های آموزشی مختلف نیز برای این معلم‌ها برگزار شده است.

مرادی همچنین از برگزاری دوره‌هایی برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: از آغاز سال تحصیلی جاری این دوره‌ها با عنوان مروجان نماز برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های خاص برای اولیای دانش‌آموزان تصریح کرد: این دوره‌ها با همکاری انجمن اولیا و مربیان و در راستای ترویج نماز در بین خانواده‌های دانش‌آموزان برگزار شده است.

معاون آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: برآوردهای اولیه حکایت از بازخورد مثبت در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان است و هدف آموزش و پرورش تقویت باورهای دینی خانواده‌ها در مورد نماز است.

وی تعداد مبلغان اعزام شده به مدارس استان زنجان را در ایام و مناسبت‌های خاص 381 نفر اعلام کرد و گفت: 84 مبلغ نیز به صورت دائمی در مدارس سطح استان زنجان مستقر هستند.

مرادی تعداد مبلغان شرکت‌کننده در گفتمان‌های دینی را 164 نفر اعلام کرد و گفت: 193 مبلغ نیز به همراه دانش‌آموزان به اردوهای مختلف اعزام می‌شوند.

شایان ذکر است، در همایش یک روزه پیام‌آوران توحید سه کارگاه برای مدیران مدارس و ائمه جماعات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول