اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:

تحول بنیادین آموزش و پرورش را توانمند می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش این مجموعه را توانمندتر و مبتکرتر از گذشته می‌کند.

تحول بنیادین آموزش و پرورش را توانمند می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی ظهر امروز در همایش اولیای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی در پارس‌آباد اظهار داشت: تحول بنیادینی که آموزش و پرورش به دنبال انجام آن است در حقیقت تحول بنیادین در حوزه مفاهیم، ارزش‌ها و علوم قابل یادگیری است که می‌‌تواند بسیاری از بسترهای تحول اساسی را فراهم آورد.

وی همراهی خوب اولیای دانش‌آموزان را با مجموعه تعلیم و تربیت در اجرایی شدن این طرح بسیار مفید و مؤثر دانست و تصریح کرد: ما از سال تحصیلی آینده براساس اجرای طرح تحول بنیادین استقرار نظام آموزشی را شاهد می‌باشیم که این تحول در پایه ششم ملموس‌تر می‌باشد.

احمدی خاطر نشان کرد: براساس سند تحول بنیادین مقدمات و تمهیدات لازم برای استقرار پایه ششم مهیا شده و یک پایه در روند آموزشی تا شش سال آینده حذف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این سند مقطع راهنمایی به نام مقطع متوسطه اول شناخته شده اما از لحاظ محتوا و کتب درسی تغییر چندانی در نظام آموزشی جدید در مقطع راهنمایی در سال تحصیلی آینده ملموس نمی‌باشد.

وی ادامه داد: با تدوین و تصویب سند تحول بنیادین و در نظر گرفتن جایگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی کشور مسیر نظام تعلیم و تربیت روشن است.

به گزارش فارس، معاون آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان برای استقرار ساختار جدید آموزشی و تربیتی 3-6-6 خبر داد و گفت: ‌برای استقرار و اجرای نظام جدید آموزشی هیچ مشکلی در تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات وجود ندارد.

احمدی افزود: دانش‌آموزان پایه پنجم سال آینده وارد پایه ششم ابتدایی شده و در این پایه دو کتاب مهارت و زندگی و کار و فناوری به مجموعه کتب راهنمایی سابق افزوده شده و پایه ششم تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در نخستین سال ورودشان به این پایه با پژوهش و مهارت و همچنین مدیریت اقتصادی و کارآفرینی آشنا می‌شوند.

احمدی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید دغدغه‌های احتمالی را در دانش‌آموزان برای ورود به پایه جدید ششم ابتدایی از بین ببرند و با آگاهی و روشنگری بیشتر یاریگر معلمان، مدیران و مربیان مدارس باشند.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه سخنان خود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یک سند تحولی اساسی توصیف کرد و ادامه داد: این سند در حقیقت تحولی ریشه‌دار، ژرف، همه‌جانبه، نظام‌مند، آینده پژوهانه و مبتنی بر آموزه‌های وحدانی و معارف اسلامی را مد نظر قرار داده و در این قالب اهداف و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول