اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

افزایش 4 برابری اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این مهم طی دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

افزایش 4 برابری اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح سه طرح آموزشی در مریوان از افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش طی شش سال گذشته و در دولت‌های نهم و دهم خبر داد. 

مرتضی رئیسی افزود: این اعتبارات از 4 هزار و 500 میلیارد ریال به 18 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در طی این مدت زمانی 6 ساله و با توجه به اهتمام ویژه دولت بیش از 17 میلیون و 800 هزار مترمربع فضای آموزشی احداث و مقاوم‌سازی شده و به طور متوسط روزانه 7 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی و هر ساعت 2 کلاس جدید احداث و جایگزین شده است.

رئیسی تصریح کرد: همچنین بیش از 32 درصد زیربنای فضاهای آموزشی موجود در دولت نهم و دهم ساخته شده‌اند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در مراسم افتتاح طرح‌های آموزشی شهرستان مریوان در روستای بیلو سخن می‌گفت، ادامه داد: در حال حاضر هم بیش از 5 هزار و 800 پروِژه با بیش از 25 هزار کلاس درس با زیربنای 5 میلیون و 600 هزار متر مربع در اقصی نقاط کشور در دست اجراست.

رئیسی یادآور شد: با توجه به پیشنهادات خوب دولت در قالب بودجه سال 91 که به مجلس ارائه شده است، امیدواریم با مصوبه مجلس در بودجه سال‌جاری یک رکورد جدیدی در زمینه ساخت و ساز فضاهای آموزشی در کشور به ثبت برسد.

وی همچنین از کاهش شدید تاخیر در اتمام پروِژه‌های آموزشی طی پنج سال گذشته با توجه به نگاه ویژه دولت به 18 ماه خبر داد و عمده دلایل بوجود آمدن این تاخیرها را در کمبود اعتبار و عدم اختصاص به موقع آن دانست.

وی در پایان با توجه با افزایش چهار برابری اعتبارات و افزایش حجم کارها، بر رعایت مقررات ملی ساختمان، استفاده از مهندسین مشاور مجرب و پیمانکاران با صلاحیت و نظارت بیشتر بر اجرای این طرح‌ها ‌تاکید کرد.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول