اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

تحول بنیادین، برکات فراوانی برای آموزش و پرورش دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: تحول بنیادین، آثار و برکات فراوانی برای نظام آموزش و پرورش دارد.

تحول بنیادین، برکات فراوانی برای آموزش و پرورش دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی نوید بعدازظهر امروز در جمع مسئولان و فرهنگیان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌هایی که برای تدوین سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، اظهار داشت: بیش از 600 نفر از اساتید حوزه، دانشگاه و فرهنگیان در تهیه این سند مهم شرکت داشته‌اند.

وی افزود: در این طرح توجه جدی به کارآمد کردن نیروهای انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شده است.

نوید با تاکید بر لزوم تحول در آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت، تحول باورها و نگاه‌ها است و این تحول به صورت پوسته‌ای و ظاهری نیست.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش نقش معلم را در سند تحول بنیادین مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین، معلم مترادف با مربی بوده و بر همین اساس وظیفه یک معلم فقط آموزش و تعلیم دادن نیست.

وی زمینه تربیت‌پذیری دانش آموزان در نظام آموزشی فوق را برشمرد و اظهار داشت: اجرای سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را از یک نهاد صرف آموزشی خارج و به نهادی مبدل می‌کند که با دل و جان دانش آموزان ارتباط دارد.

نوید اهداف اجرای ساختار 3-3-6 در نظام تعلیم و تربیت را برشمرد و گفت: دوران پیش دبستانی و ابتدایی، طلایی‌ترین دوره برای تربیت دانش آموزان است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، پایه و اساس و بنیان تربیت در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.

نوید در بخش دیگری به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه امروز آموزش و پرورش با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز کشور تربیت اقتصادی دانش آموزان است.

وی همچنین فعالیت‌های آموزش و پرورش استان خراسان شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس شاخص‌های ارزیابی وزارت آموزش و پرورش، استان خراسان شمالی یکی از استان‌های موفق در عرصه آموزشی و تربیتی است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول