اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

تحریم‌‌ ایران یک راهکار شکست خورده دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها در ایران موجب عقب‌نشینی دشمن شده و عملا آن را به یک راهکار شکست خورده تبدیل کرده است.

تحریم‌‌ ایران یک راهکار شکست خورده دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) از معصومین و اولیای الهی هستند و زندگی آن بزرگوار برای تمام انسان‌ها الگو است.

وی، فاطمه (س) را راهنمایی برای مومنان دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های آن بانوی گرامی اسلام که نیاز امروز جامعه محسوب می‌شود، مبارزه با تساهل و تسامح و سکوت خواص است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه در حکومت الهی باید در کنار مقبولیت مردمی مشروعیت الهی باشد، تصریح کرد: حاکم اسلامی باید مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی داشته باشد و این امر یکی از برجستگی‌های زندگی فاطمه (س) بود.

وی، عفت عمومی و حجاب و پوشیدگی حضرت زهرا (س) را بهترین الگو نامید و خاطرنشان کرد: در جامعه‌ امروزی برخی از زنان حجاب را عایت نمی‌کنند و لباس نامناسب دارند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه مرد با غیرت نباید ناموس خود را در معرض دید دیگران قرار دهد، اذعان کرد: باید مباحث فرهنگی در جامعه جدی گرفته شود.

وی، ویژگی دیگر فاطمه (س) را استفاده از القاب زیبا خطاب به همسر عنوان کرد و افزود: شناخت و آشنایی با روحیه همسر ویژگی دیگر فاطمه (س) است و تا جایی که شرع اجازه می‌دهد باید به آنها عمل و کانون خانواده گرم نگه داشته شود.

امام جمعه موقت رشت، آرام نگه داشتن فضای خانواده برای همسر و اعضای خانواده، زدودن غم و اندوه از چهره علی (ع) را ویژگی‌های دیگر حضرت زهرا (س) برشمرد و اذعان کرد: اگر این موارد در زندگی زن و مردم رعایت شود آمار طلاق در جامعه کاهش می‌یابد.

وی، در ادامه به حادثه طبس در سال 59 اشاره کرد و یادآور شد: امداد غیبی الهی در طبس نصیب ملت ایران شد و خداوند امدادهای غیبی خود را رساند و آمریکا در اجرای نقشه شوم خود ناکام ماند.

شفیعی‌زاده، درباره اعلام انقلاب فرهنگی در ابتدای انقلاب بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه توفیق‌هایی داشته است و باید توجه ویژه صورت گیرد.

وی، با بیان اینکه توسعه فرهنگی باید متوازن با دیگر عرصه ها در کشور باشد، ابراز کرد: مسئله فرهنگی از چالش‌های نظامی است و باید موارد مختلف فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

خطیب موقت رشت، توجه متصدیان فرهنگی گیلان درباره وضعیت فرهنگی استان را مورد تاکید قرار داد.

وی، با اشاره به سال تولید ملی، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف نقش خود را در این زمینه باید انجام دهند و دستگاه‌های نظارتی در عرصه تولید فعال شوند زیرا مردم سهم بزرگی در این زمینه دارند و بار اصلی بر دوش آنهاست.

شفیعی‌زاده به وضعیت گرانی در جامعه اشاره کرد و افزود: امسال گرانی با شیب تند پیش آمد و دولت باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشد و مسئولان وارد جامعه شوند و مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی، با اشاره به اینکه کشور از نظر زیرساخت مشکل ندارد، تصریح کرد: مسائل باید با تدبیر برطرف شود.

امام جمعه موقت رشت درباره مذاکرات اخیر ایران اذعان کرد: پس از 10 سال کشمکش بین نظام اسلامی و جهان عرب پیروزی مهمی نصیب ملت ایران شد و در مذاکرات اخیر بخشی از حق ملت ایران به رسمیت شناخته شد و آن را پذیرفتند و پایداری ملت محقق شد.

وی، هوشمندی رهبر معظم انقلاب را در احقاق حق مردم موثر دانست و تصریح کرد: در دوران اصلاحات به دلیل کوتاه آمدن مسئولان مراکز هسته‌ای ایران تعلیق شد و در پایان این دوره با فرمان مقام معظم رهبری مراکز هسته‌ای ایران دوباره فعال شدند.

شفیعی‌‌زاده با اذعان بر اینکه دشمن متوجه نفوذ کلام رهبری در جامعه شده است، ابراز کرد: عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها در جامعه موجب عقب‌نشینی دشمن و عملا به یک راهکار شکست خورده تبدیل شده است.

وی، به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در گیلان اشاره کرد و افزود: در پایان هفته جاری بحث تبلیغات دور دوم مجلس شورای اسلامی آغاز و 15 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم در رشت و تالش برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت رشت، کاندیداها را به رعایت اخلاق انتخاباتی و تخریب نکردن یکدیگر توصیه کرد و متذکر شد: دور نخست انتخابات مسئولان بدون نقص عمل کردند و امیدواریم در این مرحله نیز با دقت عمل شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول