اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل:

تقویت تولید ملی پادزهر تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: تقویت تولید ملی و افزایش اشتغال بومی پادزهر تحریم‌های غربی علیه ایران است.

تقویت تولید ملی پادزهر تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدیر نوری صبح امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق اردبیل اظهار داشت: حمایت از بخش کشاورزی تولید داخلی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی می‌تواند در توسعه کشور نقش اساسی داشته باشد که متاسفانه به این بخش توجه جدی و اساسی نشده است.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل یادآور شد: سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک فرصت بسیار خوب و استثنایی است که باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های بخش خصوصی و کشاورزی به صورت جدی عمل کرد تا ضمن افزایش اشتغال و تقویت تولید اثر تحریم‌‌ها را نیز کاهش داد.

نوری سرمایه‌گذاری در طرح‌های کشاورزی را دارای توجیه اقتصادی دانست و اضافه کرد: دولت هم در سال جاری برای حمایت از بخش تولید و کشاورزی بسیار مصمم است و انتظار می‌رود طرح‌ها و مصوباتی که دولت برای حمایت از این بخش در نظر گرفته است تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یعقوب اکبرزاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل نیز با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است، اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت‌ها و استعداد تولید محصولات متنوع و نیز سرمایه‌‌گذاری در طرح‌های مختلف کشاورزی را دارد که برای استفاده بهینه از این توانمندی‌ها باید برنامه‌‌ها و تصمیمات در عمل به اجرا برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین اردوان قربانی نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی نیز در این جلسه بیان داشت: حرکت‌های مقطعی در بخش کشاورزی راه به جایی نخواهد برد و این بخش نیازمند برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های با ثبات، مداوم و پایدار می‌باشد.

وی نقش مطالعه و تحقیق را در توسعه کشاورزی با اهمیت خواند و یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیمات و اجرای طرح‌ها نباید شتابزده عمل کرد چون برنامه‌های بدون پشتوانه علمی و تخصصی ضربه جبران‌ناپذیری به کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه صادرکنندگان تولید کشاورزی استان اردبیل نیز با ا شاره به مشکلات عدیده در ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی اظهار داشت: تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی طرح‌ها و صنایع وابسته به کشاورزی به نتیجه نمی‌رسد و تشکیلات خاصی هم وجود ندارد که در این خصوص پاسخگوی کشاورزان باشد.

رسول رضاییان نقش صنایع وابسته را در توسعه کشاورزی بسیار اساسی خواند و اظهار داشت: بدون توجه به طرح‌ها و صنایع وابسته به کشاورزی توسعه این بخش غیر ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول