اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع):

نشست 1+5 با ایران اعتراف عملی به شکست تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه باقرالعوم(ع) پذیرش مذاکرات گروه 1+5 با ایران را نشانه شکست تحریم‌ها علیه ایران دانست و گفت: شرایط این نشست در هر حال به نفع ایران است.

نشست 1+5 با ایران اعتراف عملی به شکست تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی با اشاره به جایگاه ایران در دوران قبل از انقلاب و مقایسه آن با وضعیت فعلی اظهارداشت: ایران قبل از انقلاب در نظام جهانی دارای جایگاه تصمیم‌گیری حتی در کوچکترین امر داخلی و یا خارجی را نداشت، ولی به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره)، خون شهدا و نعمت معجزه گونه انقلاب اسلامی، ایران دارای جایگاه والایی در معاملات جهانی شد و سیاست‌های دنیا را مورد تاثیر قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنان اسلام به بهانه‌های گوناگون دست به کارشکنی‌های مختلف زدند که تحمیل هشت سال جنگ از نمونه‌های آن بود، ولی ملت ایران با ایمان قوی و روحیه از خود گذشتگی با پیروزی در جنگ، یکبار دیگر دنیا را شگفت زده کرده و با وجود تمام تحریم‌ها، توطئه‌ها و تهدیدها ایران حرکتی رو به جلو را شروع کرد و این حرکت تا به امروز و در سایه ولایت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امروز ایران در عرصه جهانی دارای چنان جایگاه ویژه بین المللی است که تحریم‌های غربی و اروپایی نیز نتوانسته این جایگاه را خدشه‌دار کند، بلکه هر چه این فشارها افزایش یافته این جایگاه نیز ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه امروز قدرت اصلی جهان در گرو استعمارگری چند کشور معدود از جمله گروه 1+5 است، گفت: اینکه امروز این کشورها از ایران برای مذاکره دعوت کرده‌اند حکایت از پیروزی کشورمان دارد و همانطور که می‌بینیم در این مذاکره تمام شرایط به نفع ایران است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به سیاست دوگانه کشورهای غربی در تحریم و از طرفی اعلام آمادگی این کشورها برای مذاکره با ایران، ابراز داشت: شرایط تاکنون نشان دهنده این است که هر وقت ایران پای مذاکره رفته تمام شرایط را به نفع خود تغییر داده است و تمام این موفقیت‌ها در سیاست‌های خارجی به گفته‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی، مدیون تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حضور1+5 در پای میز مذاکره اعتراف عملی این کشورهای استعماری به شکست در تحریم‌ها است، ادامه داد: این کشورها تصور می‌کردند ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان با کوچکترین تحریم فلج می‌شود و تن به خواسته آنها می‌دهد، ولی وقتی در این توطئه همچون دیگر توطئه‌های خود شکست خوردند، حاضر شدند برای کاهش مشکلات اقتصادی خود که حاصل همان تحریم‌هایشان علیه ایران بود، به پای میز مذاکره بیایند.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول