اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

ملت و دولت در برابر اعمال تحریم‌ها منفعلانه عمل نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ملت و دولت ایران هیچ‌گاه از تنش‌های سیاسی و اعمال تحریم‌های ظالمانه استقبال نمی‌کنند اما در برابر این نوع اقدامات غیرمنطقی، منفعلانه عمل نخواهند کرد.

ملت و دولت در برابر اعمال تحریم‌ها منفعلانه عمل نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دختر مراکز آموزش عالی تبریز، برخوردهای دوگانه برخی قدرت‌ها و مجامع بین‌المللی با فعالیت‌های هسته‌ای دیگر کشورها را ناشی از فشارهای آمریکا و لابی‌های صهیونیستی دانست.

وی افزود: در حالی که زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت بدون هیچ نظارت و محدودیتی از سلاح‌های هسته‌ای و دیگر تجهیزات کشتار جمعی انباشته شده است، سردمداران کاخ سفید و هم‌پیمانانش در اتحادیه اروپا هر از گاهی اقدام به تشدید تحریم‌ها و فشارهای سیاسی علیه ایران می‌‌کنند که این نوع تناقض در رفتار باعث دور شدن طرفین از مذاکرات و بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی می‌شود.

وی با اشاره به شفاف بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و عمل به تعهدات ناشی از معاهده ان پی تی گفت: ایران همواره در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای پرداخته و هیچ نوع انحرافی در این برنامه‌ها نداشته است که برخی از کشورها بخواهند به این بهانه، به مقابله با ملت متمدن ایران بپردازند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت و دولت ایران هیچ‌گاه از تنش‌های سیاسی و اعمال تحریم‌های ظالمانه استقبال نمی‌کنند اما در برابر این نوع اقدامات غیرمنطقی، منفعلانه عمل نخواهند کرد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند با آنان رفتار متقابل و متناسب خواهد شد.

وی احترام متقابل و توجه به منافع طرفین را شرط موفقیت هر نوع گفت‌وگوی سیاسی دانست و افزود: اگر این بار نیز اروپایی‌ها بخواهند صرفا بر اساس حدس و گمان در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار نظر کرده و فراتر از تعهدات بین‌‌المللی خواسته‌هایی را مطرح سازند، مذاکرات پیش رو نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت و طبیعی است که بازگشت مجدد به میز مذاکرات تا زمان نامعلومی به تاخیر خواهد افتاد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول