اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

تحریم دشمن برای دانشگاه‌ها الطاف خفیه الهی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: تحریم‌ها برای دانشگاه‌های کشور از الطاف خفیه الهی به شمار می‌رود، چرا که سبب ایجاد حرکت جهشی برای بومی‌سازی علوم شده‌ است.

تحریم دشمن برای دانشگاه‌ها الطاف خفیه الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین نادری‌منش ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی در آغاز سال تلاش کرده تا با سفر به شهر قم و دیدار با علما و مراجع تعاملات در این زمینه را به حدی که مورد نظر مردم و مقام معظم رهبری است، برساند.

وی ادامه داد: ارتباط مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همواره ارتباط خوبی بوده و سبب شکل‌گیری روند جدیدی در عرصه علم در کشور خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابراز داشت: قم امروز پرچمدار نشر معارف علوی است و حوزه‌‌های دیگر مانند حوزه نجف امروز با حوزه علمیه قم فاصله بسیاری دارند.

وی گفت: شروع دولت دهم با آغاز مباحثی در باب تحول در علوم انسانی از سوی مقام معظم رهبری همراه شد و این موضوع ضرورت تعامل بهتر با حوزه‌های علمیه را مشخص می‌کند.

نادری‌منش اضافه کرد: از اولویت‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز این موضوع بوده است که اگر قرار است علوم گسترش یابد، باید این گسترش بر اساس پیش‌فرض‌های اسلامی باشد.

وی یادآور شد: در این زمینه نیاز داریم که محتوا و اصول موضوع حوزوی با محتوای کتب درسی دانشگاهی مرتبط شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: دانشگاه‌ها امروز در گسترش علوم گام‌های بسیار مثبتی برداشته‌اند و آمارها از روند رشد تولید علم در کشور نشان‌دهنده این موضوع است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به زمین‌ زدن دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: البته تحریم‌ها برای ما نقش الطاف خفیه الهی را بازی کرده و سبب شده که دانشگاه‌های کشور در زمینه ترویج علوم بومی موفق عمل کنند.

نادری‌منش با اشاره به رتبه ممتاز علمی دانشگاه‌های کشور در منطقه عنوان داشت: کشورهای منطقه با وجود هزینه کردن مبالغ فراوان در دانشگاه‌هایشان هنوز نتوانسته‌اند به جایگاه علمی دانشگاه‌های ما دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید امروز بزرگ‌ترین رقیب دانشگاه‌های ما در منطقه، دانشگاه‌های ترکیه باشند و بسیاری از دانشگاه‌های منطقه برای گسترش همکاری‌ها با مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز علاقه کرده‌اند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول