اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان زنجان خبر داد

استفاده دشمن از فضای سایبری برای ضربه زدن به انقلاب

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در حال حاضر حضور دشمن در فضای سایبری برای رسیدن به اهداف خود بیشتر بوده و در این فضا برای ضربه زدن به نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند.

استفاده دشمن از فضای سایبری برای ضربه زدن به انقلاب

نصرالله امیری امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از جرائم در فضای سایبری اقدامات لازم از سوی پلیس فتا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس با همکاری مردم می‌تواند در راستای پیشگیری از جرائم به صورت مطلوب عمل کند، یادآور شد: همکاری مردم با پلیس همواره موجب کسب موفقیت‌های بی‌شمار شده است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در میدان سخت‌افزاری موفقیت‌های لازم را کسب نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حضور دشمن در فضای سایبری برای رسیدن به اهداف خود بیشتر بوده و در این فضا اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به دلیل اشرافیت پلیس به این فضا اگر چه محل امنی برای اقدامات دشمنان نیست، افزود: اما در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم از سوی پلیس فتا انجام می‌شود.

امیری با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های دشمنان در فضای سایبری برای استفاده از ناآگاهی افراد برای به دام انداختن تصریح کرد: به دلیل پنهان بودن فعالیت‌های این فضا، استفاده از این فضا برای سودجویان مناسب بوده و همواره از این فضا برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مختص مرزهای داخلی نبوده و به صورت بین‌المللی فعالیت‌های آن انجام می‌شود، افزود: با توجه به ویژگی‌های این فضا با امکانات و تجهیزات سایبری کشور و به تبع آن در استان زنجان اقدامات لازم برای شناسایی مجرمان سایبری صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به آغاز فعالیت‌های پلیس فتا از خرداد ماه سال گذشته گفت: در حال حاضر با حضور پلیس در فضای سایبری مجرمان به راحتی شناسایی شده و برخوردهای لازم با مجرمان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کافی‌نت‌ها به عنوان یکی از مراکز عمومی همواره مورد استفاده مجرمان برای رسیدن به اهداف مجرمانه است، افزود: برای نظارت و کنترل بیشتر این فضا و پیشگیری از اقدامات مجرمانه در حال حاضر کد ملی افراد برای استفاده از فعالیت‌های کافی‌نت دریافت می‌شود.

امیری از برگزاری جلسات توجیهی برای مسئولان کافی‌نت‌ها خبر داد و افزود: آسیب‌ها، تهدیدها و انتظارات پلیس به این مسئولان ارائه شده است.

 

*نصب دوربین در همه کافی‌نت‌های زنجان

وی از نصب دوربین در کافی‌نت‌ها خبر داد و گفت: این دوربین‌ها اشرافی به مانیتور مورد استفاده کار بر نداشته و فقط در مواقع ضروری و در صورت محرز بودن جرم برای بازبینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه ارتقای ضریب امنیتی کافی‌نت از اهداف اجرای این طرح است، یادآور شد: همه کافی‌نت‌های استان ضروری است کد ملی افراد را در دفتریادداشت خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای این طرح در همه کافی‌نت‌ها حساسیت خاصی برای مردم ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول