اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

سرمایه‌گذاری گسترده غربی‌ها در فضای مجازی/ افراد متدین در جنگ سایبری و رسانه‌ای وارد شوند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در زمینه فضای مجازی انجام می‌دهند که قطعا ما هم باید نسبت به این مقوله فعال‌تر از گذشته اقدام کنیم.

سرمایه‌گذاری گسترده غربی‌ها در فضای مجازی/ افراد متدین در جنگ سایبری و رسانه‌ای وارد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد حسینی در آئین اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب که پنجشنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن آیت‌الله فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام گفت: باید در این ایام گرامی‌ بداریم یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را که با دم مسیحایی خود این تحول عظیم را در کشور ما ایجاد کرد و در مردم و جوانان ما روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و رویکرد دینی را به وجود آورد که آثار و برکاتش را فراتر از مرز‌های جغرافیایی کشور در اقصی نقاط دنیا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه آثار و برکات انقلاب امروزه در جای جای دنیا مشهود است، خاطر نشان کرد: امروز در یک نبرد تمام عیار هستیم، در فضای واقعی هر اقدامی که دشمنان بتوانند در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و عرصه‌های بین‌المللی انجام می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در فضای مجازی نیز یک جنگ جدی و واقعی وجود دارد، اظهار داشت: امروزه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در این زمینه انجام می‌دهند که قطعا ما هم باید نسبت به این مقوله فعال‌تر از گذشته اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مضامین والایی در فرهنگ ما وجود دارد که باید به دنیا عرضه شود، ابراز داشت: نه تنها ما باید به شبهات و سئوالات و ابهامات فراوانی که دشمنان ایجاد می‌کنند پاسخ بدهیم و افکار عمومی دنیا را روشن کنیم بلکه باید خودمان با طرح موضوعات جدید و پرجاذبه گفتمان جدیدی را در دنیا حاکم کنیم و این ظرفیت، زمینه و توان در کشور ما وجود دارد.

حسینی افزود: ما باید این قدر قوی کار کنیم که نه تنها نگرانی و دغدغه در مورد جوانان و نوجوانان خود داشته باشیم بلکه باید بتوانیم در سطح منطقه و سطح جهانی نیز جریان‌سازی کنیم و یک حرکت گسترده‌ای را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیز مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: همانطور که در دوران جنگ اتکا نظام به مردم بود، در نبرد رسانه‌ای و سایبری هم افراد متدین و متعهدی که اهمیت مسئله را می‌دانند باید در این عرصه وارد شوند وگرنه اگر دستگاه‌های اداری بخواهند تنها در این زمینه کار کنند کاری از پیش نخواهیم برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه جوان‌های فعالی در کشور وجود دارند که اینها اهل ذوق و قلم هستند و با خلاقیت و ابتکار نوع‌آوری که دارند می‌توانند از پس این مهم برآیند.

وی یادآور شد:‌ در نوشتار ضمن اینکه مضامین باید پرمحتوا، مستند و مستحکم باشد قطعا باید زیبایی‌های کلام و شیوایی کلام هم در خود داشته باشد.

حسینی گفت: کسی که می‌خواهد در این عرصه وارد شود قطعا باید روزبه‌روز بر سطح اطلاعات و آگاهی خود بیفزاید زیرا نمی‌شود کسی که تنها اهل ذوق است قلم در دست بگیرد و با الفاظ بازی کند بلکه باید مطالب مفیدی ارائه شود که با این حجم وسیعی از اطلاعات که وجود دارد بتواند دیگران را به سوی خود جذب کند.

وی با بیان اینکه یک نبرد واقعی و یک رقابت جدی در عرصه سایبری وجود دارد، اظهار داشت: دیگران به بت‌پرستی، نفس و لذات و مسایلی که در دنیای مادی طبیعی است دعوت می‌کنند ولی ما که می‌خواهیم با معنویت و اخلاق به امور الهی دعوت کنیم قطعا باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته چون ما با فطرت پاک انسان‌ها سر و کار داریم و مطالبی که بیان می‌کنیم با نهاد و سرشت آدم‌ها سر و کار دارد قطعا کار ما راحت خواهد بود ولی به هر حال کار ساده‌ای نیست به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری دشمن و امکانات دشمن امکانات غیر قابل مقایسه است همانطور که در جنگ نظامی این‌گونه بود.

وی اضافه کرد: اما چون در این جبهه ایمان، اعتقاد به خداوند و روحیه شهادت طلبی وجود داشت سبب شد که در نهایت ما پیروز جنگ بشویم.

حسینی با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز اگر آن عزم و اراده وجود داشته باشد موفق خواهیم شد، اظهار داشت: به هر حال آنچه ما در توان داریم بیش از اینها است هنوز باید بیشتر از اینها بسیج شویم تا بتوانیم در این زمینه کارهای بزرگی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول