اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

مجرم سایبری غرب گیلان شناسایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: عامل نشر اکاذیب و درج مطالب توهین‌آمیز در وبلاگ اینترنتی، در غرب گیلان شناسایی شد.

مجرم سایبری غرب گیلان شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی گیلان با اشاره به چگونگی شناسایی عامل درج مطالب توهین‌آمیز در وبلاگ اینترنتی، اظهار داشت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب رشت به دادخواهی شخصی مبنی بر اینکه فردی ناشناس مدتی است از طریق یک وبلاگ اینترنتی مبادرت به نشر اکاذیب و درج مطالب توهین‌آمیز علیه او می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان افزود: کارشناسان پلیس با تحقیقات پلیسی از شاکی و پی‌جویی‌های فنی موفق شدند عامل نشر اکاذیب و مطالب توهین‌آمیز اینترنتی ساکن یکی از شهرهای غرب گیلان را شناسایی و هویت وی را فاش کنند.
وی با بیان اینکه پرونده این متهم با صدور نیابت قضایی برای دستگیری مجرم به دادسرای محل اقامت متهم ارجاع شد، خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب و درج مطالب توهین‌آمیز در وبلاگ یا وب سایت‌های اینترنتی از مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای است.
محمدخانی با اشاره به اینکه قانونگذار برای مرتکبان اینگونه از جرایم سایبری، مجازات حبس و جزای نقدی تعیین کرده است، خطاب به شهروندان بیان داشت: در صورت بروز موارد مشابه شهروندان می‌توانند با تنظیم شکایت و مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محل سکونت خود، مجرم یا مجرمان را تحت تعقیب قرار دهند.
وی با هشدار به مدیران وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها، از آنان خواست تا با اعمال نظارت و کنترل بیشتر اجازه ندهند مطالبی را که دارای محتوای مجرمانه هستند در وبلاگ و یا وب‌سایت‌ها درج شود.
پلیس فتای گیلان درباره موفقیت پلیس در پرده برداشتن از هویت جعلی متهم فیس‌بوک در فضای مجازی، گفت: محل سکونت این فرد در خارج از کشور آشکار شد.
وی افزود: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی با هویت معلوم مبنی بر اینکه فردی ناشناس با انتشار مطالب توهین‌آمیز و ناپسند در فیس‌بوک حیثیت خانوادگی‌اش را زیرسئوال برده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
محمدخانی اذعان داشت: با تحقیقات از شاکی و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی صورت گرفته، معلوم شد که مجرم با بهره گرفتن از دانش فنی و ویژگی‌های فضای سایبر تلاش داشت خود را در پوشش یک هویت مجازی در فیس‌بوک پنهان کند.
به گفته وی، گروه‌های تجسسی با کسب این اطلاعات و تلاش کارشناسان بی‌وقفه خود موفق به پرده برداشتن از هویت جعلی متهم در فضای مجازی شدند و شخصیت حقیقی و محل اقامت وی را در خارج از کشور شناسایی کردند.
رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه پرونده این متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت ارجاع شد، به کاربران عضو وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد تا به هر ناشناسی اعتماد نکنند.
وی خاطرنشان کرد: فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مانند کلاهبرداری و دیگر اقدام‌های غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند، بنابراین از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغواکننده سعی در برقراری ارتباط و افزودن افراد به لیست دوستان یا علاقه‌مندان صفحه خود دارند باید جداً اجتناب کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول