اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس خواستار شد:

استفاده از فضای سایبری برای بیان حقایق دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: باید از فضای سایبری برای آشنایی بیشتر این نسل با ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس و حقایق آن استفاده کرد.

استفاده از فضای سایبری برای بیان حقایق دفاع مقدس
سعید ثاقبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در انجام فعالیت‌های فرهنگی برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس در جامعه مسامحه صورت گرفته و این ارزش‌ها به نحو مطلوبی به نسل جوان انتقال داده نشده است.
وی با بیان اینکه نسل جوان دیروز با یک دست قرآن و با یک دست اسلحه در جنگ حضور داشتند و روحیه معنوی و اخلاقی آنان موجب شد تا در جنگ موفقیت‌های چشمگیری به دست آید، افزود: نسل دیروز به خوبی وظیفه خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کردند و ضروری است با انتقال آن ارزش‌ها نسل جوان و آیندگان جامعه نیز با این فرهنگ آشنا شده و با آن مانوس شوند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس نسل جوان امروز را نسلی آگاه به مسائل عنوان کرد و افزود: در مورد نسل جوان غفلت‌هایی صورت گرفته است و این نسل با ارزش‌های دوران دفاع مقدس به خوبی آشنا نشده است.
وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط هنوز باورهای عمیق دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل نکرده‌اند، چرا که مسئولیت مسئولان بیش از همگان است.
ثاقبی بیان داشت: فضای مجازی و سایبری در دست جوانان امروز است که باید از این فضا برای آشنایی بیشتر این نسل با ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس استفاده کرده و در جهانی که به دهکده کوچکی تبدیل شده اطلاعات مطلوب به نسل جوان ارائه شود.
وی بر ضرورت تلاش مسئولان در راستای ارائه فعالیت‌های فرهنگی تاثیر گذار در جامعه تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی باید با استفاده از نسخه دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تدارک دیده شود تا این نسل بیشتر با این دوران آشنا شوند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: در دوران دفاع مقدس جوانان غیور ایرانی جان خود را در راستای ایستادگی و مقاومت نظام به جلوی تانک‌ها انداختند و امروز باید نسل جوان در سنگر علم و دانش و آشنایی با ارزش‌های جوانان دیروز در راستای اعتلا و ارتقای جامعه گام بردارند.
وی بر ضرورت توجه اساتید دانشگاهی و افراد تاثیر گذار در جامعه برای هدایت و رهبری نسل جوان تاکید  کرد و گفت: باید اساتید دانشگاه دست نسل جوان را برای هدایت در مسیر درست بگیرد و یاری‌گر این نسل باشد.
ثاقبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مردم دنیا تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نسخه خوبی برای پیدا کردن راه نداشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با جهان مادی بر ضرورت استفاده از ارزش‌ها و آرمان‌های والا در راستای اعتلای افراد اندیشیده و نسخه راه مطلوبی یافتند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مردمی الگویی ارائه داد که می‌توان بدون وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب و با تقویت روحیه ایمان و معنویت در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاد و همزمان استکبار، استبداد و استعمار را درهم شکست.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: انقلاب اسلامی در طول 32 سال گذشته همواره برای مردم الگویی مناسب بوده و ملت‌های منطقه با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی به خیزش‌های خود ادامه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه پشتوانه محکمی برای مبارزه است که منجر به بت‌شکنی و انتخاب مسیر درست می‌شود که مردم منطقه از این نعمت بی‌بهره هستند.
ثاقبی با اشاره به اینکه هنوز آرمان ها و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان انتقال داده نشده است، تصریح کرد: نسل جوان بیگانه از این فرهنگ قوی هستند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول