اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس قتای گیلان خبر داد

کاهش 48 درصدی جرایم سایبری در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: وقوع جرایم اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز خودپردازها از 64 درصد در سال گذشته به 48 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

کاهش 48 درصدی جرایم سایبری در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در جمع بانوان فرهیخته استان نشست پلیس فتا با بانوان فرهیخته استان با تشریح خطرات و تهدیدات فضای مجازی، به تبیین ضرورت و لزوم ایجاد پلیس تخصصی پرداخت.
وی افزود: ایجاد پلیس تخصصی که توان لازم برای تامین امنیت و مقابله با جرایمی که در فضای تولید و تبادل اطلاعات به وقوع می‌پیوندد، را داشته باشد، امری ضروری است.
این مسئول، رسیدگی به جرایم رایانه‌ای را به‌عنوان یک تهدید نوین نیازمند سطح بالای فناوری دانست و تصریح کرد: امروزه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با به‌کارگیری نیروهای متخصص پیشرفت زیادی در این زمینه داشته است.
وی، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی برای رشد آگاهی‌های اجتماعی جامعه پیرامون جرایم نوظهور سایبری را امری ضروری نامید.
محمدخانی ادامه داد: مشارکت اصحاب رسانه و دیگر نهادها در این امر می‌تواند در زمینه پیشگیری از جرایم رایانه‌ای بسیار تاثیرگذار باشد.
وی، نقش آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی را در آگاه‌سازی مردم بی‌بدیل خواند و بیان داشت: حتی شرکت‌های آب و برق و گاز نیز می‌توانند با درج توصیه‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در قبوض مشترکان خود تاثیرگذار باشند.
رئیس پلیس فتای گیلان، به اقدام‌های عملیاتی این پلیس به ویژه در امر مقابله با برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی و دستگاه‌های خودپرداز اشاره کرد و اذعان داشت: با تلاش‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شاهد کاهش وقوع جرایم اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز خودپردازها از 64 درصد در سال گذشته به 48 درصد در سال جاری هستیم.
وی، به معرفی متداول‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان در ارتباط با برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی و خودپرداز و راه‌های مقابله با آن پرداخت.
محمدخانی، درباره تهدیدهای تلفن همراه به ویژه بلوتوث گوشی موبایل، کلاهبرداری کارت به کارت، فیشینگ (سرقت آنلاین) و ارسال پیامک به شهروندان با هدف کلاهبرداری، راهکارهای لازم را برای کاهش این آسیب‌ها ارائه داد.
در این نشست بانوان نیز مطالبی پیرامون حساسیت و اهمیت فضای سایبری مطرح کرده و آمادگی خود را برای ارتقای سطح آگاهی کاربران و خانواده‌های جوانان و نونهالان اعلام کردند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول