اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به استقبال از فضای سایبری؛

فضای سایبری استان مرکزی نیازمند کارگروه تخصصی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جوانان استان مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان مرکزی 60 درصد است، گفت: استان مرکزی نیازمند است در فضای سایبری خود یک یا چند کار گروه فرهنگی تخصصی داشته باشد.

فضای سایبری استان مرکزی نیازمند کارگروه تخصصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پیمان عین‌القضاتی‌ در همایش بررسی چالش‌ها و تبیین رسالت و قوانین حاکم بر رسانه‌های مجازی با عنوان «فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها» در سالن اجتماعات شهدای محراب فرمانداری اراک افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که فضای مجازی بر فضای حقیقی غلبه دارد و این امر باید ما را به سمتی ببرد که نگاهی عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر به فضای اینترنتی داشته باشیم تا بتوانیم با افزایش سواد رسانه‌ای، سایت‌ها و وبلاگ‌های خود را به سمت تخصصی شدن هدایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در بحث بیداری اسلامی باید از تمام ظرفیت‌های حوزه سای بری استفاده کنیم، اظهار داشت: فضای مجازی بیشترین تاثیر را را بر افکار عمومی دارد و می‌تواند نقش به سزا و فرصت‌های مثبت و یا منفی را برای هر جامعه‌ای به وجود آورد که نمونه مثبت آن نقش فضای مجازی در به وجود آوردن موج بیداری اسلامی در منطقه است. 
رئیس سازمان جوانان استان مرکزی بیان کرد: جنگ نرم جنگ رسانه‌ها است و ما در این عرصه در مقابل دشمنان که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از شگرد جنگ نرم استفاده می‌کنند، باید آگاهانه عمل کنیم.
عین‌القضاتی ادامه داد: باید بتوانیم فضای مجازی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک فرصت کنیم تا همانطور که در جنگ سخت شکست سنگین را بر آنان وارد کردیم در جنگ نرم نیز طعم تلخ شکست را به آنان بچشانیم.
وی تاکید کرد: بهترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود و استعدادهای جوانان  و آموزش و به کارگیری آنها برای فعالیت در این فضا است.
رئیس سازمان جوانان استان مرکزی خاطر نشان کرد: فضای مجازی می‌تواند نقش موثری در افشای اسرار و بیان حقیقت وقایع جهان باشد که نمونه بارز آن افشای فجایع زندان ابوغریب است که اولین بار توسط یک وبلاگ خبر آن در فضای مجازی منتشر شد.
 عین‌القضاتی اظهار داشت: در آخرین برآوردی که در سازمان جوانان استان صورت گرفت تقریبا 97 سایت و 68 وبلاگ وجود دارد که اخبار و فعالیت‌های و موضوعات فرهنگی اجتماعی استان را انعکاس می‌دهند.
وی ادامه داد: 98 درصد این سایت‌ها و وبلاگ‌ها در سال جدید به روز شده‌اند که 38 درصد آنان با موضوع خبر و 62 درصد آنان با موضوع دیگر فعالیت می‌کنند که 46 درصد از مجموع سایت‌ها و وبلاگ‌ها دولتی هستند.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی نیز در این همایش گفت: پلیس فتا در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 89 تاسیس شد که در استان مرکزی در اواخر سال 89 شروع به فعالیت کرد که این خود اهمیت فضای اینترنتی را نشان می‌دهد.
مصطفی نوروزی با بیان اینکه که کشور ما 32 میلیون و 200 هزار کاربر اینترنتی دارد و رتبه اول را در خاورمیانه کسب کرده است، افزود: این آمار حاکی از آن است که ارتقای فرهنگ استفاده از تکنولوژی در کشور ما بسیار بالا است.
وی با اشاره به اینکه دشمن در فضای سایبری در پی شناخت خبرنگاران و وبلاگ نویسان است، بیان داشت: برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در فضای سایبری باید از ارائه اطلاعات واقعی خودداری کرد.
رئیس مرکزی تحقیقات استراتژیک فضای سایبری کشور نیز در در ادامه این همایش با بیان اینکه سایت‌ها و وبلاگ‌ها امروزه به طرف تخصصی شدن پیش می‌روند، گفت: وبلاگ‌ها در ایران خیلی سریع رشد کرده‌اند و وبلاگ‌های فارسی که در سال‌های نخست در رتبه سوم جهان بودند در حال حاضر رتبه دهم را دارا می‌باشند.
حمید ضیایی‌پرور افزود: ضریب نفوذ اینترنت در جهان 2 میلیارد و 280 هزار نفر و در ایران 43 میلیون نفر است و بیشترین مراجعه به شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی و رفع نیاز مخاطبان کم کار کرده‌ایم و نتوانستیم همگام با ایجاد شبکه‌های اجتماعی اینترنتی خارجی، فعالیت کنیم، تصریح کرد: برای مقابله با این شبکه‌ها نتوانستیم راهکار عملی و درست ارایه بدهیم.
رئیس مرکزی تحقیقات استراتژیک فضای سایبری افزود: شبکه‌های اجتماعی مثل هر تکنولوژی دیگر دارای مزایا و معایبی است که مزایای آن هویت بخشیدن در فضای سایبری و معایب آن سوء استفاده برخی دولت‌ها در جهت اهداف سیاسی است.
در این همایش شرکت‌کنندگان با دریافت آموزش‌های حقوقی و فنی در حوزه سایر از سوی مرکز آموزش و پژوهش استانداری مرکزی گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول