اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین:

غفلت از فضای سایبری یک تهدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: وجود فضای سایبری یک فرصت است ولی غفلت از آن تهدیداتی را متوجه نظام ما می‌کند که نباید از مقابله با آن چشم‌پوشی کنیم.

غفلت از فضای سایبری یک تهدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، امیر حسین اسکندری در دومین جلسه کمیسیون بررسی و هماهنگی مقابله با تهدیدات فضای سایبری بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که تهدید فضای سایبری یک تهدید جدی و مقابله با آن نیز لازم است.
وی ادامه داد: همانطوری که وجود این فضا یک فرصت است ولی غفلت از آن تهدیداتی را متوجه نظام ما می‌کند که نباید از مقابله با آن چشم پوشی کنیم.
مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان افزود: دشمنان از این فضا بر علیه نظامی که ارزش‌هایش الهی است سوء استفاده می‌کنند و هدف آنها نیز تخریب این نظام الهی است بنابراین باید در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستیم.
وی با تأکید بر اینکه به پیشگیری باید به عنوان یک رویکرد و رهیافت آینده‌نگر بنگریم توضیح داد: اقدامات سرکوبگرانه و مقابله‌ای در هیچ موضوعی نتایج خوبی نداشته است بلکه باید با شیوه‌های کارشناسی و تخصصی با این امر مقابله کنیم.
اسکندری با اشاره به جنگ نرم دشمن در فضای سایبری تصریح کرد: دشمنان با دو شیوه سلبی و ایجابی در فضای سایبری به جنگ نرم بر علیه ما می‌پردازند که با استفاده از شیوه ایجابی سعی در منحرف کردن جوانان ما دارند.
وی بر نظارت کلی، مستمر و منظم بر مراکز IP ها، IPS ها و کافی نت‌ها و کاربران آنها تأکید و اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در این مباحث پیشگیری، آموزش و تربیت است و این امر مستلزم این است که علت‌ها، عوامل دلایل را شناسایی کنیم و بر آینده نیز نظارت کافی داشته باشیم تا به یک نتیجه مطلوب در این راستا برسیم.
مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین از اعضای جلسه خواست تا با راهکارهای کارشناسی پیشنهاداتی را ارائه دهند تا با تدوین منشوری نصب‌العین مراکز مربوطه قرار گیرد.
مقدمی معاون دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین نیز در ادامه به ارائه گزارشی از میزان جلسات و چگونگی اجرای مصوبات این کمیسیون پرداخت.
در این جلسه همچنین اعضای حاضر پیشنهادات خود را در راستای چگونگی پیشگیری و مقابله با تهدیدات فضای سایبری عنوان کردند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول