اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی خبر داد

جرایم اقتصادی و امور بانکی با 55 درصد بیشترین جرایم فضای سایبری آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان ‌شرقی گفت: جرایم مالی، اقتصادی و امور بانکی 55 درصد و انتشار مطالب کذب علیه افراد با 19 درصد بیشترین جرایم فضای سایبری استان را تشکیل می‌دهند.

جرایم اقتصادی و امور بانکی با 55 درصد بیشترین جرایم فضای سایبری آذربایجان شرقی
مصطفی حدادی در حاشیه نشست تخصص و آموزشی صنف‌زرگران و صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و گسترش فضای سایبری و با توجه به تهدیدات موجود در عرصه اینترنت، تلفن‌های همراه و سیستم بانکداری نوین و دولت الکترونیک پلیس فتا در سال 89 در تهران تشکیل و از امسال نیز در تمام مراکز استان‌ها ایجاد شد.
وی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه پلیس فتا شناسایی، کنترل، رصد و پیشگیری از جرایم حوزه مجازی یا همان فضای سایبری بوده که در اصل صیانت از هویت ملی و ارزش‌های اسلامی، حفظ حریم خصوصی افراد و صیانت از اموال و منافع افراد در فضای سایبری بر عهده پلیس فتاست.
حدادی در ادامه ضمن اشاره به آمار جرائم فضای سایبری استان افزود: در طول 10 ماهه سال 90 تعداد  آمار جرایم استان در این حوزه به ترتیب کلاهبرداری‌های اینترنتی 12 درصد، جرایم مالی، اقتصادی و امور بانکی 55 درصد، انتشار مطالب کذب علیه افراد 19 درصد، هتک حرمت افراد و انتشار تصاویر در سایت‌ها هشت درصد، هک ایمیل هفت درصد، اخاذی اینترنتی هفت درصد و سایر جرایم دو درصد بوده است.
رئیس پلیس فتا به توصیه‌های پلیسی در خصوص جرائم رایانه اشاره کرد و گفت: استفاده از رمزهای ساده برای رایانه‌های شخصی و کارت‌های بانکی از جمله دلایل بروز جرائم است همچنین شهروندان باید در انتقال وجه از طریق کارت‌های بانک دقت لازم را اعمال دارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول