اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری نخستین جشنواره "ره‌آورد سرزمین نور" با محوریت بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع قدس در خراسان‌جنوبی خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های عکس، شعر و دل نوشته برگزار می‌شود.

وی، جنگ و دفاع مقدس حماسه بزرگ و جاویدان ملت ایران، دفاع مقدس و پیوند با حماسه عاشورای امام حسین (ع)، حق مقاومت و پایداری در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، بیان ارزش‌های شهادت و ایثار و معرفی شهدا و جانبازان و آزادگان به‌عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس، تقویت روحیه مذهبی و ملی برای حفظ انقلاب اسلامی، حفظ انقلاب اسلامی رسالت ملت بزرگ ایران اسلامی و ترسیم معنویت حاکم بر سرزمین‌های نور را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرکت در نهمین جشنواره فرهنگی هنری ره‌آورد سرزمین نور برای همه آزاد است، افزود: آثار ارسالی باید به طور مشخص برای یکی از بخش‌های جشنواره باشد اما علاقه‌مندان می‌توانند در بیش از یک بخش نیز شرکت کنند.

حبیبی تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و تعیین گروه سنی را برای داوری اثر ارسالی الزامی برشمرد و ادامه داد: گروه سنی شرکت‌کنندگان شامل نوجوان (تا 19 سال)، گروه سنی جوان (20 تا 28سال) و  گروه سنی بزرگسال (29 سال به بالا) است.

وی گفت: فرم‌های ناقص در بررسی‌های اولیه حذف و داوری آثار ضمیمه آنها انجام نخواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌‌جنوبی گفت: در بخش خاطره‌نویسی تمامی زائرین سرزمین نور می‌توانند با ارسال خاطرات خود از این سفر معنوی در جشنواره شرکت و محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

حبیبی اذعان داشت: در بخش شعر در انتخاب نوع و قالب اشعار محدودیتی وجود نداشته و هر فرد می‌تواند حداکثر چهار قطعه شعر ارسال کند.

وی افزود: موضوعات و محورهای اشعار می‌تواند شامل تقویت روحیه مذهبی و ملی برای حفظ انقلاب و میهن، بیان ارزش‌های شهادت و ایثار و معرفی شهدا، جانبازان و آزادگان، ایجاد و انگیزش حق مقاومت و پایداری در دفاع از ارزش‌ها، پرداختن به جنگ و دفاع مقدس به‌عنوان حماسه بزرگ و جاویدان ملت ایران و دفاع مقدس در پیوند با حماسه عاشورایی امام حسین(ع) باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرکت در بخش عکس برای تمامی کسانی که به ثبت لحظه‌های مرتبط با موضوع جشنواره پرداخته‌اند آزاد است، گفت: هر شرکت کننده مجاز به ارائه حداکثر شش قطعه از آثار خود در این جشنواره است.

حبیبی با اشاره به اینکه آثار ارسالی می‌توانند آنالوگ، دیجیتال، سیاه و سفید یا رنگی باشند، تصریح کرد: عکس‌های گرفته شده توسط تلفن همراه در بخش جداگانه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حبیبی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 20 اردیبهشت ماه جاری است.

وی یادآور شد: ارسال اثر برای جشنواره از طریق پست الکترونیکی به آدرس h.rahavardnoor@gmail.com و از طریق پستی به آدرس خراسان‌جنوبی، بیرجند، خیابان مدرس، بیست متری سوم شرقی، پلاک 27 حوزه هنری استان خراسان‌جنوبی، صندوق پستی 9718695381 امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول