اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

خادمان شهدا در راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی را رقم زدند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: در اردوهای راهیان نور، خادمان شهدا با برقراری ارتباط خیل عظیم دانشجویان با سرزمینهای نور، بزرگ‌ترین مانور فرهنگی را رقم زدند.

خادمان شهدا در راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی را رقم زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمزه برین در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری و خادمان شهدای اردوهای راهیان نور دانشجویان استان قزوین که با عنوان برمودای خشکی در ایام نوروز برگزار شد، اظهار کرد: تنها دلیل برگزاری این نشست تداوم بخشیدن به این مانور عظیم فرهنگی است.

برین افزود: برمودایی که حدود دو هزار نفر دانشجو با علاقه، اختیار و اراده خود پا در آن گذاشتند نیاز به تداوم دارد و بهترین سفیرانی که میتواند این تداوم را تضمین کند، راویان، روحانیان و خادمان شهدا هستند.

وی ادامه داد: معمولا افراد به هنگام معرفی خود به دیگران، از غرورآفرین‌ترین داشته‌هایشان یاد می‌کنند و ایران اسلامی نیز علاوه بر دین مبین اسلام، ایثارگرانی دارد که حدود 30 سال پیش با ریخته شدن خونشان برای نظام و مردم افتخار آفریده و در طول تاریخ پشتوانه عظیمی برای انقلاب فراهم کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، حماسه‌ها و ایثارگری‌های جوانان ایران را مایه فخر و مباهات دانست و عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شده و حتی در سایر ملل نیز برای شناساندن آن به مردم تلاش شود و این امر جز با تداوم ارتباط میان زائران و خادمان شهدا پس از بازگشت به شهر محل زندگی آنان میسر نمی‌شود.

برین با اشاره به اینکه هر اقدامی علاوه بر محاسنی که دارد در برخی نقاط نیز دارای ضعف است، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با تشکیل جلسات و آسیب‌شناسی این برنامه‌ها نقاط ضعف تا حد امکان برطرف شود.

وی در همین راستا با بیان اینکه در اردوهای برمودای خشکی 3 تعداد 9 نفر راوی کامل و شش نفر راوی سیار حضور داشتند، از راویان خواست تا با تبیین محاسن اجرای این قبیل برنامه‌ها در طول سال زمینه درک ارزش محتوای برنامه‌ها را به عنوان پشتوانه‌های اعتقادی برای دانشجویان فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اعزام دو هزار و 25 نفر دانشجوی دانشگاه‌های استان قزوین به اردوهای راهیان نور در طول سال  90، تصریح کرد: از این تعداد هزار و 510 نفر از خواهران و 915 نفر نیز از برادران بودند.

برین بیان کرد: از تعداد مذکور، 300 نفر از خواهران و 100 نفر از برادران در آبان ماه به مناطق عملیاتی غرب و بقیه در مراحل متعددی از دانشگاه‌های مختلف سطح استان قزوین به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه در میان زائران دانشجو، دانشجویان خارجی نیز حضور داشتند اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته 250 نفر از خواهران و 150 نفر از برادران دانشجوی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در مناطق جنوب کشور حضور یافتند که 40 نفر از دانشجویان خارجی این دانشگاه نیز در این مانور عظیم فرهنگی حضور داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه معمولا در هر سفری بخش زیادی از زائران اعزامی، نخستین سفر خود را به مناطق عملیاتی تجربه می‌کنند، ادامه داد: به همین دلیل کمیته‌های بسیج دانشجویی و همه مسئولان و دلسوزان این عرصه باید با تعریف برنامه‌های مختلف مطالعاتی، بصیرتی، شهید شناسی، کوهپیمایی و دیگر موارد مورد نیاز جوانان، از این ظرفیت عظیم برای تقویت راه شهادت برنامه‌ریزی کنند.

در این مراسم سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج ) استان قزوین، حمزه قربانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین و جواد تاجیک دبیر ستاد راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول