اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

تعاونی‌های دانش‌ بنیان، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی را در پی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان به منظور تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی با تصویب مجلس از اقدامات موثر بنیاد نخبگان است.

تعاونی‌های دانش‌ بنیان، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی را در پی دارد

علی رمضانی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در سال جاری در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اولویت‌های بنیاد نخبگان نیز در حمایت از نخبگان انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری توجه جدی به نخبگان و استعدادهای برتر استان می‌شود، تصریح کرد: تشویق نخبگان و استعدادهای برتر و راه‌اندازی طرح‌های کسب و کار و دانش بنیان از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح‌های دانش بنیان استان زنجان پس از ارزیابی‌های لازم به بانک‌های عامل معرفی شدند، خاطرنشان کرد: برخی از این طرح‌ها تسهیلات لازم را اخذ کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه 20 طرح دانش بنیان در استان زنجان مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: از این تعداد دو طرح سهامی و غیر تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های دانش بنیان به کارگروه اشتغال استان برای ارزیابی ارسال می‌شوند، یادآور شد: شرکت‌های تعاونی نیز در صورت تصویب بنیاد نخبگان به بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: نخبگانی که علاقه‌مند به تشکیل تعاونی هستند با حضور هفت نفر، این تعاونی‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کسب و کار نیز برای ارائه به بنیاد نخبگان باید دارای مشخصاتی باشد، یادآور شد: این طرح‌ها باید برای نخستین بار در کشور ارائه شده و نمونه اولیه داشته باشند.

رمضانی از ارائه تسهیلات با سود چهار تا هشت درصد به نخبگان خبر داد و افزود: استعدادهای برتری که موفق به ارائه طرح‌های کسب و کار شوند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان به منظور تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی با تصویب مجلس را از اقدامات موثر بنیاد نخبگان برشمرد و گفت: دانشگاهیان و پژوهشگران می‌توانند با اعتبارات معینی از این نوع تعاونی تشکیل دهند.

رمضانی هدف از تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان را کاربردی کردن یافته‌های نخبگان برای تولید علم و ثروت در جامعه عنوان کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه مدیریت تحولات کشور باید بر عهده نخبگان دانشگاهی و حوزوی باشد، خاطرنشان کرد: نخبگان می‌توانند در این زمینه گام‌های مطلوبی بردارند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول