اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل:

مبارزه با موادمخدر باید دانش‌ بنیان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: تلاشی هدفمند و مبتنی بر علم و دانش لازم است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی درست نتیجه‌گیری مناسبی از فعالیت‌های داوطلبان مبارزه با پدیده شوم موادمخدر به دست آوریم.

مبارزه با موادمخدر باید دانش‌ بنیان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، الله‌شکر فخیمی در نشست بررسی مشکلات، نقاط ضعف و قوت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و حمایت از ترک اعتیاد استان اردبیل اظهار داشت: تشدید مبارزه به صورت سیستماتیک و هدفمند با مواد مخدر و عوامل و قاچاقچیان مواد مخدر در استان اردبیل اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شیوع و گسترش موادمخدر در جامعه ما هدفدار بوده و دست عوامل مافیا و بیگانگان در آن دخیل است خاطرنشان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر خود کمتر به این مواد معتاد هستند و عده‌ای از ایادی مافیا به قصد کسب سود ناشی از قاچاق مواد مخدر جوانان و نوجوانان ما را گرفتار مصرف مواد مخدر می‌کنند که متاسفانه سبب بروز انواع معضلات و آسیب‌های دیگری در جامعه می‌شود.
این مسئول با تاکید بر عزم و اراده همگانی بر اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد تصریح کرد: عمل کردن با برنامه‌ریزی بهتر از شعار دادن، نتیجه‌بخش است که در این راستا فرهنگسازی عمیق نیاز است.
فخیمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر به دلیل داشتن پشتوانه مردمی بهتر می‌توانند در فرهنگسازی و جلوگیری از ورود جوانان و نوجوانان به این عرصه خطرناک نقش ایفا نمایند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل افزود: باید سازمان‌های مردم نهاد به ویژه انجمن‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای گسترش فعالیت خود تعامل نزدیکی با دستگاه‌های فرهنگی استان برقرار نموده و با جذب اعضای داوطلب بیشتر تلاش کنند بدون موازی کاری فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
فخیمی با اشاره به تدوین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان با همکاری دستگاه‌های مختلف دخیل در این امر خاطرنشان کرد: این نقشه راه با کارشناسی‌های مختلفی تدوین شده و هم اکنون هفت دستگاه مرتبط برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی بیان کرد: 70 درصد گروه هدف تعیین شده در نقشه راه پیشگیری در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند و باید تلاش‌های لازم برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد در این محیط‌ها انجام شود.
این مسئول همچنین به تشکیل کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل اطلاعات استان اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، سه نفر از اعضای فعال سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان و تنی چند از مدیران دستگاه‌های دخیل در این امر عضو این کمیته هستند که به صورت مستمر جلساتی را برای اجرای برنامه‌ها برگزار خواهند کرد.
فخیمی به وجود 360 انجمن در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این انجمن‌ها تنها در حوزه اعتیاد فعال نبوده و کل انجمن‌های موجود در استان را شامل می‌شود که 31 مورد از این تعداد شناسنامه‌دار و ثبت شده است.
وی ادامه داد: با آغاز فعالیت کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی انجمن‌های غیرمرتبط با اعتیاد نیز برای مشارکت در این حوزه دعوت خواهند شد.
فخیمی حمایت‌های انجام شده از سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان را یادآور شد و از ارائه اعتباراتی با هدف کیفیت بخشی به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با سابقه و با فعالیت بیشتر خبر داد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول