اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری و پژوهش استان اردبیل خبر داد:

شکل‌گیری 20 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری و پژوهش استان اردبیل و سرپرست مرکز نخبگان اردبیل از تشکیل 10 هسته و تیم پژوهشی و 20 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل خبر داد.

شکل‌گیری 20 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی صبح امروز در کارگروه پژوهش، تحول اداری و فناوری در استانداری اردبیل اظهار داشت: بیش از 100 نفر در این شرکت‌ها به صورت تخصصی وارد کار شده‌اند و از محل تولیدات خود حقوق دریافت می‌کنند.
شایقی فعالیت این شرکت‌ها را شامل نانوتکنولوژی، مکانیک، الکترونیک، مواد، کامپیوتر و ... اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد؛ با فعالیت روزافزون آنها زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهتر فراهم شود.
وی ادامه داد: همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان از چند طرح رونمایی شده که اغلب این طرح‌ها اختراع و ابتکار جوانان با انگیزه ما بوده است که در قالب تیم‌های تخصصی فعالیت می‌کنند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری و پژوهش استان اردبیل در ادامه سخنان خود اشتغالزایی تخصصی را در جامعه بسیار ارزشمند خواند و اضافه کرد: اگر بتوانیم در ایجاد فرصت‌های اشتغال مقوله تخصص را در اولویت قرار دهیم به یقین محصول تولید شده نیز تجاری‌سازی می‌شود و بازار فروش آن بهتر و شایسته مهیا می‌شود.
شایقی افزود: در نمایشگاه فن بازار تهران نیز هفت طرح و ایده از مرکز رشد اردبیل در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده‌اند که اغلب آنها به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.
وی به کسب موفقیت‌های این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: مخترعان ما مدال نقره مسابقات فناوری سوئیس را کسب کرده‌اند که ابتکار و اختراع آنها دستگاه تولید زغال اکتیو حرارتی بوده است.
سرپرست مرکز نخبگان اردبیل از به نمایش درآمدن دستگاه شستشوی انژکتوری با ارائه خدمات رایگان به همشهریان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خبر داد و خاطرنشان کرد: با یک سیر صعودی تولید و فروش محصولات ما روز به روز افزایش یافته و شاهد انعقاد قرارداد با شرکت‌های متعدد هستیم.
شایقی بیان داشت: در زمینه تولید واکسن دام‌ها قراردادهای متعددی با مراکز عرضه و فروش انعقاد کردیم که امیدواریم نتیجه و ثمره آن مفید به حال اقتصادی استان اردبیل باشد.
وی در پایان سخنان خود حمایت مرکز رشد را از پایان‌نامه‌های دانشجویی و ارائه آموزش‌های لازم و ترغیب و انگیزه‌آفرینی در حوزه پژوهش و تحقیقات بنیادین، خلاق‌محور و اقتصادمحور ضروری دانست و افزود: ما در حمایت از این مجموعه‌ها حاضر هستیم پنج تا 25 میلیون تومان معرفی تسهیلات را به صندوق مهر امام رضا (ع) برای شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و در رتبه‌های بالاتر 30 تا 100 میلیون تومان و همچنین 100 تا یک میلیارد تومان از طریق معاونت علمی رئیس جمهوری از پژوهش‌ها و طرح‌های با ابعاد بزرگتر حمایت می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول