اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان:

رویکرد ما حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: رویکرد ما در دوره جدید در ارتباط با پارک‎های علم و فناوری، حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان مستقر در پارک‎ها است.

رویکرد ما حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نسرین سلطانخواه صبح امروز در نشست تخصصی بررسی توانمندی و مسائل پژوهشی استان بوشهر اظهار داشت: شرکت‎هایی که رشد یافته و به مرحله تجاری‎سازی رسیده‎اند دنبال راهی برای دستیابی به بازارها هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‎های علمی، فناوری و پژوهشی استان بوشهر افزود: تلاش‎های خوبی در این حوزه‎ها در استان بوشهر انجام شده و در حال انجام است و این استان در جشنواره علم تا عمل توانمندی قابل قبولی را از خود ارائه کرد و طرح‎هایی که برای تجاری‎سازی به نمایش گذاشت، طرح‌های خوبی بودند.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: چند طرح از این طرح‎ها از جمله طرح نانو، زیست‎فناوری و انرژی‎های نو مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار گرفتند.

وی در ارتباط با جایگاه کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‎ها گفت: جایگاه کارگروه پژوهش بسیار بالاتر از آن است که به محلی برای توزیع اعتبارات تبدیل شود و آنچه که بر عهده این کارگروه است، تحقق خواسته مقام معظم رهبری یعنی ارتباط بین دانش و صنعت، تجاری‎سازی دستاوردهای علمی و فناوری و مدیریت منابع است.

سلطانخواه افزود: این کارگروه‎ها باید با رصد اعتبارات علمی، فناوری و پژوهشی و متصل کردن آنها به مراکز علمی و دانشگاهی، اعتباراتی را که قرار است در این حوزه‎ها در استان‎ها هزینه شود، به بهترین شکل مدیریت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: کارگروه‎های پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها جایگاه سیاستگذاری و برنامه‎ریزی دارند و رسالت آنها پیوند بین عرضه و تقاضا در عرصه پژوهش است.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: تمرکزگرایی اعتبارات پژوهشی استان‎ها را برای فعالیت در این عرصه با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

محمدحسین جهانبخش افزود: این درد دامنگیر همه استان‎های کشور است و انتظار داریم برای رفع این مشکل به طور ریشه‌ای و اساسی، اقدامی مؤثر انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز اظهار داشت: نیمی از جمعیت جامعه ما را دختران و زنان تشکیل می‎دهند که نیم دیگر جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

زهرا عرفان تصریح کرد: اختصاص بخشی از اعتبارات به صورت اختصاصی برای حمایت از دختران و زنان نخبه امری ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است با جذب اعتبارات مناسب مسائل، مشکلات و اولویت‎های این قشر را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول