اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد:

بررسی طرح‌های شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: بنیاد نخبگان استان زنجان طرح‌های شرکت‌های تعاونی دانش بنیان را از لحاظ دانش بنیان بودن بررسی می‌کند.

بررسی طرح‌های شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در زنجان
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان زنجان طرح‌های شرکت‌های تعاونی دانش بنیان را از لحاظ دانش بنیان بودن بررسی می‌کند.
وی ادامه داد: این بنیاد با دعوت از اساتید دانشگاهی و با حضور رئیس و معاون بنیاد نخبگان استان زنجان تشکیل جلسه داده و از لحاظ دانش بنیان بودن طرح ها را دریافت می‌کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان یادآور شد: صاحبان طرح‌ها در این جلسات حضور پیدا کرده و به سؤالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داده و از طرح‌های خود دفاع می‌کنند.
وی با بیان اینکه پس از پایان جلسه، امتیازدهی طرح‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نتیجه داوری به صاحبان طرح‌ها اعلام می‌شود.
رمضانی بیان داشت: در صورتی که طرح‌ها از لحاظ دانش بنیان بودن امتیاز لازم را کسب کنند برای بررسی مالی و اقتصادی به دبیرخانه کار گروه استانی در بانک توسعه تعاون استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پس از تصویب طرح‌ها در کار گروه استانی تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها با موافقت کار گروه کشوری پرداخت می‌شود، یادآور شد: در صورتی که تسهیلات مورد تقاضا کمتر از 300 میلیون تومان باشد، برای پرداخت تسهیلات نیازی به موافقت کار گروه کشوری نیست و استان پرداخت می‌کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در ادامه تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان زنجان در ادامه بازدیدهای علمی به منظور برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و تعامل هر چه بیشتر نخبگان با صنعت از مجموعه کارخانجات ایران ترانسفو بزرگ‌ترین تولید کننده ترانسفورماتورهای قدرت در خاورمیانه برگزار شد.
وی بیان داشت: در این بازدید جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر در رشته­های برق، الکترونیک و مکانیک به همراه معاون و کارشناسان بنیاد نخبگان استان زنجان از سالن‌های مختلف تولید ترانسفورماتورهای فشار قوی، فشار ضعیف روغنی و خشک، بازدید کرده و از نزدیک با این صنعت آشنا شدند و در یک ارتباط دو سویه و مستقیم به سئوالات نخبگان در حوزه این صنعت توسط مهندسین خط تولید پاسخ داده شد.
رمضانی با بیان اینکه این‌گونه بازدیدهای علمی را بسیار مفید دانست و یادآور شد، که بستر ساز ابداعات و اختراعات در این زمینه است.
وی بازدید تعدادی از نخبگان، مخترعان و استعدادهای برتر استان زنجان از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران و از چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران را از دیگر برنامه‌های اجرا شده بنیاد برشمرد و افزود: در این بازدید تعدادی از مخترعان استان مذاکراتی با مسئولان بعضی از شرکت­ها برای فروش و تجاری‌ سازی اختراعات خود به عمل آوردند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی از نخبگان و مخترعان نیز وسایل مورد نیاز برای تکمیل طرح­ها و اختراعات خود را از نمایشگاه تهیه کردند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از بازدید نخبگان استان از شرکت روغن نباتی جهان در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت‌: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این برنامه انجام شده است.
وی با اشاره به  تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری، بنیاد ملی نخبگان تاسیس و پس از آن در استان‌های مختلف این بنیاد فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
رمضانی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 از اهداف راه‌اندازی بنیاد نخبگان است.
وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان کشور، شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان به منظور ارتقای تولید علم در کشور، کشف، جذب و پرورش استعدادها و حمایت از شخصیت‌های جامع‌الشرایط علمی، حمایت از نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی‌، ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به آنان در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب از وظایف بنیاد نخبگان است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان کمک به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌‌‌‌‌‌‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور، کمک به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای حضور نخبگان در همایش‌های علمی در داخل و خارج کشور‌، تشکیل شبکه جهانی ویژه نخبگان ایرانی در داخل و خارج از کشور از دیگر وظایف بنیاد نخبگان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول