اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

صادرات کالا‌های دانش‌بنیان در سال آینده به 1.2 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برنامه‌ریزی به منظور صادرات 1.2 میلیارد دلار کالای دانش‌بنیان در سال آینده خبر داد.

صادرات کالا‌های دانش‌بنیان در سال آینده به 1.2 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نسرین سلطانخواه ظهر امروز در آیین رونمایی از پنج محصول پزشکی در آشتیان اظهار داشت: صادرات کالاهای دانش‌بنیان در سال جاری 840 میلیون دلار بوده است و افزایش صادرات در سال آینده از اولویت‌های وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش صادرات و جهش در تولید محصولات دانش‌بنیان وزارت علوم و تحقیقات از آمادگی لازم برای ارائه حمایت همه جانبه از شرکت‌های فعال در این زمینه برخوردار است که امید می‌رود با جهش در این بخش بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تولیدات محصولات دانش‌بنیان را عملی سازیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: امروز وزارت بهداشت به فرموده رهبر معظم انقلاب که علم ثروت‌زا است دست یافته و به دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش است.

سلطانخواه با بیان اینکه کشور روند پرشتابی را در عرصه‌های علم و فناوری در پیش گرفته خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه تولید کالاهای دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ایجاد شده و شرکت‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی تحت حمایت این صندوق قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید شرکت آوا پزشک آشتیان متذکر شد: رونمایی از این محصولات نشان‌دهنده تلاش و همت بالای متخصصان داخلی در تولید و تامین نیازهای پزشکی کشور است که کشور را از هرگونه وابستگی در این بخش بی‌نیاز خواهد کرد.

در سفر یک روزه وزیر بهداشت و معاون علمی رئیس جمهور پنج محصول سرنگ انسولین یکپارچه، سرنگ اف کلروتراپی، نیدل دندانپزشکی، نیدل چشم پزشکی، نیدل مزوتراپی و بایوپسی پانچ در شرکت آوا پزشک آشتیان رونمایی شد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول