اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

صنعت نفت صنعت افتخار ایرانی است/ اجرای منویات رهبری با دانش بنیانی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: صنعت نفت ایران به عنوان صنعت افتخار ایرانی مطرح است و مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در مورد توسعه این صنعت دارند.

صنعت نفت صنعت افتخار ایرانی است/ اجرای منویات رهبری با دانش بنیانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل و معاونان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه سال 90 سال موفقیت‌آمیزی برای صنعت انرژی و نفت بود اظهار داشت: عهد و پیمان می‌بندیم که منویات رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی و انرژی را با دانش و دانایی، مجاهدت و مدیریت عملی کنیم و به جایگاه درخور شایسته برسیم.

وی افزود: صنعت نفت یک صنعت استراتژیک و صنعتی بنیادی است که هم خود موجب توسعه و پیشرفت است و هم فضا را برای توسعه و پیشرفت مملکت در تمام عرصه‌ها فراهم می‌آورد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: وزارت نفت در کشورهای تولیدکننده نفت یک وزارت ویژه و دارای نقش بنیادی در ساحت رشد و ارتقای نرخ توسعه یافتگی در آن کشور محسوب می‌شود.

صفایی‌بوشهری خاطر نشان کرد: صنعت نفت گذشته از اینکه خود دارای شاخصه‌های بزرگ دانایی است صنعتی است که بر مبنای دانش طراحی می‌شود و هم اینکه به عنوان یک صنعت که نماد توسعه یافتگی و پیشرفت علم و فناوری، مدیریت در تمام مراحل و نقش تعیین کننده در عرصه اقتصادی بین‌الملل و سیاست داخلی و جهان است محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نفت موهبتی الهی است که به یک سرزمین داده می‌شود و اگر مدیریت دانش‌بنیان نشود تهدیدی برای کشور است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: با نگاهی که بعد از انقلاب به نفت شده و هدایت‌هایی که مقام معظم رهبری ارائه کردند و نخبگان عرصه نفت در این عرصه داشتند، صنعت نفت ایران گذشته از اینکه به خودکفایی داخلی در عرصه دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تولید تجهیزات مختلف در این عرصه رسیده در عرصه سیاست بین‌المللی نفت و تدبیر بازرگانی نفت نیز نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است.

این مسئول اضافه کرد: کشورهای جهان سلطه با ابزاری به دنبال اندیشه سلطه‌گرانه خود هستند و در حوزه اقتصاد همیشه انرژی هست که می‌تواند به عنوان اهرم فشار به جامعه هدف توسط استکبار اعمال شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر سلطه‌گران منابع نفتی را تحت تهاجم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قرار می‌دهند و با همین انرژی بر کشورهای هدف فشار وارد می‌آورند.

صفایی‌بوشهر گفت: تاریخ سیاسی نفت در جهان به همراه خود تهاجم کشورهای بیگانه به سرزمین‌های دارای نفت داشته و بعد از مصادره این نعمت، به همان کشور از طریق انرژی فشار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌آورد.

امام جمعه بوشهر متذکر شد: با طراحی استقلال همه‌جانبه ایران ایلامی به دنبال استقلال اقتصادی و فرهنگی بودیم و با گذشت بالغ بر 30 سال از انقلاب به این مهم دست یافتیم.

این مسئول اذعان داشت: نفت و عسلویه نماد اقتدار دانش انرژی و نشان از قدرت بالای نیروی انسانی ماست و امروزه عسلویه در جهان به عنوان نماد پیروزی نخبگان انقلابی و مسلمان در مقابل جهاد استکبار تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول