اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین:

طرح‌های دانش بنیان تسهیلات یک میلیارد تومانی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: در صورت ارائه طرح‌های دانش بنیان به ویژه توسط کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت برای هر طرح یک میلیارد تومان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات داده می‌شود.

طرح‌های دانش بنیان تسهیلات یک میلیارد تومانی می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عباسعلی درافشانی در دومین نشست اعضای شورای کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه استان قزوین بیان کرد: تهیه نقشه راه و سند راهبردی شیشه کشور امری ضروری است و باید اطلاعات دقیقی از وضع موجود صنعت شیشه، میزان مواد اولیه، تنوع تولید محصول، نوع مشتریان و مصرف کنندگان در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم تا برنامه‌ریزی‌ها علمی‌تر انجام شود.
وی ادامه داد: در تدوین  سند راهبردی توسعه صنعت شیشه کشور که در استان قزوین به عنوان قطب این صنعت در حال تهیه است باید با شناخت دقیق و توجه به تمامی ظرفیت‌ها، چشم‌انداز آینده صنعت با نگاهی ملی اقدام شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین اضافه کرد: در چشم‌انداز آینده این صنعت مهم باید بدانیم به کجا خواهیم رفت و مشکلات و راهکارها چیست و برای این منظور بهره‌مندی از دیدگاه‌های همه کارشناسان دانشگاه و صنعت به ویژه تولید کنندگان شاخص شیشه کشور ضروری است.
وی عنوان کرد: تهیه پیش نویس گام اول در ورود منطقی و علمی به صنعت شیشه کشور است و باید بتوانیم از ظرفیت تخصصی اعضای کانون برای تنظیم سند استفاده مطلوب را ببریم و جایگاه این صنعت در کشور و جهان را تحلیل وارتقاء بخشیم.
درافشانی یادآور شد: مأموریت و چشم‌انداز صنعت شیشه کشور باید متناسب با  اهداف تشکیل کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت کشور شناسایی و استخراج شود و با ارائه پیشنهادهای کارشناسی به مجری طرح، زمینه تهیه سندی قابل اتکا برای همه مسئولان و ذینفعان صنعت شیشه کشور بیش از گذشته فراهم شود.
وی تصریح کرد: مهمترین هدف ما در این نشست‌ها برقراری ارتباط مناسب بین دانشگاه و صنعتگران این رشته است تا بتوانیم ضمن استفاده از حمایت‌های ملی و انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به تنوع بخشیدن محصولات، کاهش هزینه‌های تولید، ابتکار و دستیابی به بازاریابی جدید در داخل و خارج و در نهایت خلق ثروت برای کشور کمک کنیم.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد طی سال جاری 15طرح دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شود که در صورت تائید به هر طرح یک میلیارد تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت که این امر می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات شیشه باشد که تاکنون هیچ طرحی در بخش صنعت شیشه ارائه نشده است.
همچنین مقرر شد ضمن تعامل با انجمن شیشه کشور از ظرفیت‌های کارشناسی این تشکل نیز استفاده شود و اعضای کانون به ویژه تولید کنندگان مواد اولیه و انواع محصولات شیشه، موظف شدند طرح‌های دانش بنیان و نوآورانه خود را به منظور بررسی در جلسه آتی اعلام تا برای معرفی به معاونت ریاست جمهوری به آدرس الکترونیکی www.kicc-glass.ir ارسال شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول