اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی 200 تعاونی دانش بنیان در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از راه‌اندازی 200 تعاونی دانش بنیان در استان زنجان تا سال 1404 خبر داد.

راه‌اندازی 200 تعاونی دانش بنیان در زنجان
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جامعه نخبگان در برابر جامعه مسئول بوده و باید به ارتقای زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و اشتغال کمک کنند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های دانش بنیان از برنامه‌های مهم بنیاد نخبگان محسوب می‌شود، افزود: آئین‌نامه اجرایی این طرح از سوی بنیاد نخبگان آماده شده و از سال گذشته لایحه تشکیل این تعاونی‌ها تصویب شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان از راه‌اندازی طرح‌های دانش بنیان از سال‌جاری خبر داد و بیان داشت: تعاونی‌های دانش بنیان با حضور هفت نفر به عنوان اعضای آن تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه چهار نفر از اعضای تعاونی‌های دانش بنیان باید دانشگاهی باشند، افزود: طرحی که به بنیاد نخبگان در قالب طرح‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، باید از نظر علمی دانش بنیان باشد.
رمضانی با بیان اینکه پس از احراز دانش بنیان بودن، این طرح به بانک توسعه معرفی می‌شود، افزود: در صورتی که طرح ارائه شده توجیه اقتصادی داشته باشد، تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به تعاونی دانش بنیان در استان، افزود: به طرح‌های دانش بنیان کوچک تسهیلاتی کمتر از 300 میلیون تومان ارائه می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ادامه داد: طرح‌های دانش بنیان بزرگ برای دریافت تسهیلات به مرکز  معرفی می‌شوند و هیچ مشکلی در راستای ارائه تسهیلات به این طرح‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تا کنون در استان سه طرح دانش بنیان تسهیلات 300 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، افزود: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این طرح‌ها انجام شده و انتظار می‌رود نخبگان و استعدادهای برتر استان با ارائه این طرح‌ها از تسهیلات آن استفاده کنند.
رمضانی با اشاره به لزوم تاسیس 5 هزار تعاونی دانش بنیان تا افق 1404 در کشور، افزود: سهم استان زنجان راه‌اندازی 200 تعاونی است.
وی از آماده بودن 15 طرح تعاونی دانش بنیان در استان خبر داد و یادآور شد: سه طرح تاکنون به بنیاد نخبگان ارائه شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با ابراز نارضایتی از عدم استقبال استعدادهای برتر از راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان زمینه حضور نخبگان را در طرح‌های بزرگ فراهم کرده که ضروری است افراد از این موقعیت در راستای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تاسیس تعاونی‌های دانش بنیان در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هنوز استعدادهای برتر استان از این طرح به خوبی استقبال نمی‌کنند.
رمضانی خاطرنشان کرد: اگر در تاسیس تعاونی‌های دانش بنیان از حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده شود، معاونت فناوری ریاست جمهوری معافیت‌های مالیاتی و حمایت‌های بلاعوض برای این تعاونی‌ها در نظر می‌گیرد.
وی اختصاص سود چهار تا هشت درصد را از حمایت‌های ویژه از طرح‌های دانش بنیان دانست و گفت: حمایت‌های دولت در این زمینه چشمگیر است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به حمایت‌های مطلوب دولت از پژوهشگران بیان داشت: در حال حاضر حمایت‌های خوبی از پژوهشگران می‌شود که این امر زمینه ارتقای استعدادهای برتر کشور را بیش از گذشته فراهم کرده است.
وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات دولت در زمینه حمایت از پژوهشگران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بهترین نوع حمایت از پژوهشگران می‌شود و دغدغه‌های این قشر کمتر شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول