اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس:

کمین دشمنان در یک عملیات با هنر توپچی‌ها خنثی شد

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس گفت: کمین دشمنان برای ضربه زدن به نیروهای ایرانی در یکی از عملیات‌های غائله کردستان و در یکی از مناطق سوق‌الجیشی با هنر توپچی‌ها خنثی شد.

کمین دشمنان در یک عملیات با هنر توپچی‌ها خنثی شد

امیر کریم هوشیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تیپ دو زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری داشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در راستای خدمت به جامعه گام‌های اساسی برداشته است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان در معرض انحلال بود، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) بر ضرورت حفظ ارتش تاکید کرده و از ظرفیت‌های ارتش در کشور به خوبی استفاده کردند.

 

*غائله کردستان با حضور ارتش خنثی شد

فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در غائله کردستان اقدامات مطلوبی را در کشور انجام داد، افزود: با آغاز دوران دفاع مقدس نیز ارتش با همه تجهیزات از خاک کشور در مقابل دشمن دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ارتش در روزهای نخست دوران دفاع مقدس به تنهایی در برابر دشمنان ایستادگی کرد، یادآور شد: ‌با افزوده شدن نیروهای سپاه و بسیج خدمات قابل توجهی در این دوران از سوی ارتش ارائه شد.

امیر هوشیار با اشاره به حضور ارتش در عملیات‌های مختلف در هشت سال دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در این عملیات‌ها افتخارات زیادی کسب شد که مدیون فداکاری رزمندگان در این دوران محسوب می‌شود.

 

*افتخارات ارتش در جنگ و پس از آن بر کسی پوشیده نیست

وی امکانات و تجهیزات نظامی ارتش را در حال حاضر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امکانات و تجهیزات مدرن نیز در اختیار ارتش در حال حاضر قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور در عملیات‌های مختلف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه افتخارات ارتش در جنگ و پس از آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: اقدامات مهمی در راستای کمک به جبهه از سوی ارتش صورت گرفت.

فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خاطرات تلخ و شیرین رقم زده شده است، خاطرنشان کرد: این دوران به اندازه تاریخ هشت ساله دوران جنگ، خاطره دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به دلیل قرار گرفتن در شرایط ویژه باید تصمیمات مهمی اخذ شود، افزود: خاطرات دوران دفاع مقدس را افرادی که در این دوران بوده و از نزدیک آن را لمس کرده‌اند، درک می‌کنند.

 

*امدادهای غیبی گاهی در جبهه‌ها به داد ما می‌رسید

امیر هوشیار با اشاره به اینکه در راستای پاکسازی منطقه کردستان با شناسایی هوایی این منطقه و برنامه‌های دشمنان که در کمین نیروهای ایرانی بودند، با استفاده از هنر توپچی‌ها زمینه فرار دشمن با یک تصمیم فراهم شد، یادآور شد: این شناسایی و انجام عملیات ویژه، خوشبختانه موجب فرار دشمنان از این منطقه  شد.

وی جابه‌جایی نیروها از یک طرف رودخانه به طرف دیگر را نیز یکی از تصمیمات مهم خود در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: گردان توپخانه 355 تیپ 2 زرهی زنجان در یک طرف رودخانه حضور داشت که با احساس خطر و امداد غیبی و جابه‌جایی نیروها موجب شد تا حمله شبانه دشمن خنثی شود و خوشبختانه هیچ آسیبی به رزمندگان نرسد.

 

*کمک مردم به جبهه بی‌نظیر بود

فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس با اشاره به همکاری و حمایت مردم از رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم از اوایل آغاز جنگ رژیم بعثی علیه نظام جمهوری اسلامی همیار رزمندگان بوده و کمک‌های زیادی را به جبهه‌ها ارائه کردند.

وی با بیان اینکه برخی مردم با حضور در مناطق عملیاتی و برخی نیز با پشتیبانی‌های مالی رزمندگان را حمایت می‌کردند، یادآور شد: برخی از افراد اگر چه خودشان نمی‌توانستند در جنگ شرکت کنند، اما اقدامات قابل توجهی را برای حضور با اقتدار رزمندگان در این مناطق انجام می‌دادند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول