اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

قطع وابستگی ارتش به غرب از برکات نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: قطع کامل وابستگی ارتش ایران به غرب پس از پیروزی انقلاب از جمله دستاوردها و برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

قطع وابستگی ارتش به غرب از برکات نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: آسایش دو گیتی در پرتو رعایت تقوای الهی حاصل خواهد شد.

* لزوم حرکت جوانان در مسیر تقوا

خطیب جمعه دهدشت ابراز داشت: اگر کار حرام، غیبت و اعمال منافی عفت انجام ندهیم در مسیر تقوای الهی می‌باشیم و هر کس در این مسیر نورانی تقوای الهی باشد خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت انسان را در پی دارد.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان سرشت پاکی دارند، این قشر عظیم را به حرکت در مسیر تقوا توصیه کرد و افزود: جوانان باید سعی کنند با قدرت تقوا با نفس سرکش مبارزه کرده و با تحصیل علم و تهذیب در تقویت روحیات انسانی و تعالی معنوی خود بکوشند.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که سبب تقویت روحیه تقوا در بین جوانان می‌شود لقمه حلال است، خاطرنشان کرد: والدین باید توجه داشته باشند که با کسب درآمد صحیح و روزی حلال، فرزندانی پاک به جامعه تحویل می‌دهند.

حسینی افزود: در آیات و روایات فراوانی به کسب روزی حلال توصیه شده است که این خود دلیل بر اهمیت فراوان این بحث در آئین اسلام دارد.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی دهدشت با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و تبریک این روز به همه ارتشیان دلاور، بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتش ما استقلال نداشت و وابستگی کاملی به غرب داشت.

حسینی یادآور شد: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مقتدر بوده که بر پایه‌های اخلاق و معنویت استوار است.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌های ملت ایران تصریح کرد: در جنگ هشت ساله تمام دنیا با تمامی قوا و امکانات ماشین جنگی صدام را علیه ما تقویت کردند و ارتش ما تنها با نیروی ایمان و اخلاق در برابر تمام دنیای کفر ایستاد.

* مردم پشتوانه محکم انقلاب اسلامی ایران هستند

این مقام مذهبی دهدشت افزود: امروزه ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از تجربه موفق دفاع مقدس توانسته ارتشی مقتدر در منطقه باشد.

حسینی با بیان اینکه همه مردم ما در این نظام سهیم بوده و قدرت دخالت در امور را دارند، ابراز داشت: یکی از نشانه‌های مردمی‌بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که با وجود تمام توطئه‌ها و فشارهای متعدد پیش‌روی نظام توانسته پا برجا بماند و به پشتوانه مردم روز به روز محکم‌تر و قوی‌تر در مسیر توسعه حرکت کند.

وی با تأکید بر حفظ حرمت‌ها توسط مسئولان گفت: وظیفه مسئولان در برابر مردم پرهیز از اختلاف‌افکنی بوده تا به این وسیله دشمن فرصت ضربه زدن به نظام از این روزنه را پیدا نکند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول