اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور:

ارتش جمهوری اسلامی ایران از قویترین نیروهای مسلح دنیاست

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: 29 فروردین روز حماسه آفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از قویترین نیروهای مسلح دنیاست.

ارتش جمهوری اسلامی ایران از قویترین نیروهای مسلح دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه امیر منوچهر کاظمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برنامه‌های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رزمایش قطره‌ای از اقیانوس توان و انرژی ارتش جمهوری اسلامی است.

کاظمی تصریح کرد: از دلایل مهم بازدارندگی دشمنان در اجرای تهدیدات و نقشه‌هایش همین برگزاری رزمایش‌ها است که ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی مردم و فرماندهی قوی رهبری همواره موفق و توانمند بوده است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی هیچگونه وابستگی از لحاظ تجهیزات نظامی ندارد و این نتیجه داشتن نیروهای متخصص است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 28 فروردین غبار روبی مزار شهدا با حضور کارکنان و خانواده ارتش و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بزرگداشت ایثارگران و رزمندگان و بازنشستگان به مدت 2 روز، اجرای مسابقات ورزشی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و سرانجام 29 فروردین اجرای رزمایش با حضور امام جمعه و استاندار از برنامه‌های این روز است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان در 2 شهر اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب این رزمایش انجام خواهد شد.

وی مسیر این رزمایش را در کرمانشاه بلوار حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد و از همه مردم شهید پرور و ایثارگر کرمانشاه دعوت کرد در این مراسم حضور یابند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ایی ارتش در غرب کشور:

 

تا پایان امسال مناطق آلوده به مین پاکسازی می‌شوند

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ایی ارتش در غرب کشور گفت: تا پایان سال 91 بیش از هزار هکتار از مناطق آلوده به مین باقی مانده در کرمانشاه پاکسازی می‌شود.

وی افزود: ارتش سازمانی بدون ادعا و تبلیغ است که همیشه در خدمت نظام، ولایت و مردم بوده است و طی قبل و بعد از پیروزی انقلاب ثابت کرده خدمتگزار ملت ایران است.

کاظمی خدمات ارتش را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: ارتش در قبل از انقلاب کمر رژیم پهلوی را با کمک مردم شکست و در کنار مردم توانست رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کند.

وی ادامه داد: در زمان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست توطئه‌های مختلف را در آن شرایط حساس خنثی کند.

کاظمی با اشاره به وجود شهید صیاد شیرازی به عنوان یکی از کسانی که در ارتش به ملت ایران خدمت بی‌شماری کرده است، تصریح کرد: 48 هزار شهید و یکصد و 80 هزار جانباز و 25 هزار آزاده را ارتش جمهوری اسلامی ایران صادقانه و بدون ادعا به پیشگاه ملت سرافراز ایران تقدیم کرده است.

فرماندهی منطقه و ارشد نظامی ارتش در غرب کشور خاطر نشان کرد: این افتخار بزرگی است برای ارتش که در تجهیز و ساماندهی در کشور همواره مؤثر بوده است.

وی با اشاره به نقش به‌سزای ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس، این دوران را پر افتخارترین دوران تاریخ ایران دانست و افزود: از افتخارات ارتش است که نقش حساس و محوری در دوران 8 سال دفاع مقدس داشته است.

کاظمی حفاظت از مرزهای کشور طی 33 سال پس از پیروزی انقلاب را از اقدامات دیگر ارتش عنوان کرد و گفت: طی سال آتی، ارتش جمهوری اسلامی ایران 3 رزمایش برگزار می‌کند.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه نیروهای ارتشی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و اقیانوس هند، تأکید کرد: از اقدامات ارتش پاکسازی یک میلیون مین است که ارتش جمهوری اسلامی ایران 800 شهید را در این راه تقدیم نظام و ملت ایران کرده است.

کاظمی گفت: تعداد شهدا و جانبازان ارتش کرمانشاه در پاکسازی مناطق آلوده به مین 100 نفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی در تجهیزات خود، تصریح کرد: ساخت تانک ذوالفقار و ناوشکن جماران و... از جمله دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی در خودکفایی قوای نظامی است.

 

انتهای پیام/س10/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول