اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اختصاص 10 میلیارد تومان به بخش درمان توسط کمیته امداد آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 10 میلیارد تومان اعتبار توسط کمیته امداد آذربایجان غربی در بخش درمان هزینه شد.

اختصاص 10 میلیارد تومان به بخش درمان توسط کمیته امداد آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلال حسین‌زاده امروز در آیین نواختن زنگ سلامت که در محل کانون محبان ولایت برگزار شد اظهار داشت: در سال 90 اعتبار کلانی برای انجام امور درمانی مددجویان هزینه شد به طوری که برآوردها بیش از 10 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تخفیف داده شد و همچنین تعدادی از پزشکان نیکوکار و نوع‌دوست نیز تا حدودی از حق و حقوق خود چشم‌پوشی کردند، به نظر می‌رسد اعتباری بسیار بیشتر از رقم مورد اشاره برای امور درمانی مددجویان هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه تامین سلامت مددجویان یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد است گفت: پرداخت کمک‌هزینه دندانپزشکی، کمک‌هزینه غذایی، کمک‌هزینه نگهداری از سالمندان، پرداخت هزینه برای داروهای غیرمشمول خدمات بیمه‌ای از اقدامات کمیته امداد قلمداد می‌شود.

حسین‌زاده به ارائه خدمات آموزشی در زمینه بهداشت عمومی در سال گذشته نیز اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته حدود 8 هزار و 240 نفر با مشارکت 72 مربی مجرب و توانمند آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کردند که این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه بهبود تغذیه کودکان زیر شش سال نیز فعالیت دارد، اضافه کرد: کودکانی که احتمال مبتلا شدن آنها به سوء تغذیه وجود دارد به مسئولان کمیته امداد برای شرکت در این طرح معرفی می‌شوند به طوری که برای یک هزار و 500 نفر بن غذا ارائه می‌شود.

این مسئول تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را 135 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد مددجو برای بیش از 62 هزار نفر کارت درمان صادر شده است به طوری که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای اعم از فرانشیز و غیره امور درمانی مددجویان انجام می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: طبق آمارهای موجود هم‌اکنون 208 هزار نفر سالمند در مناطق مختلف آذربایجان غربی زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود 45 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول