اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی:

45 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: حدود 45 هزار نفر سالمند زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

45 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اینکه فرا رسیدن هفته سلامت را تبریک گفت، اظهار داشت: در این استان حدود 208 هزار نفر سالمند در مناطق  مختلف اعم از شهری و روستایی زندگی می‌کنند که تعدادی از آنها زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال برای هفته سلامت توجه بیش از بیش به سالمندان جامعه است، تصریح کرد: اغلب این سالمندان در قالب طرح شهید رجایی مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند به این ترتیب از خدمات تعریف شده در امور مختلف بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه برای نگهداری سالمندان بیمار ماهانه مبلغی کمک‌هزینه به خانواده‌ها پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از سالمندان به قدری دچار کهولت جسمی شده‌اند که اغلب در بستر بیماری به سر می‌برند بر این اساس ماهانه مبلغی به میزان 50 هزار تومان به عنوان کمک‌ هزینه برای تهیه دارو، بهره‌گیری از پرستار و غیره به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش درمان کمیته امداد علاوه بر سالمندان برای سایر افراد زیرپوشش نیز خدمات ارزنده‌‌ای ارائه می‌دهد، افزود: این نهاد هزینه داروها و تجهیزات غیرمشمول بیمه‌های درمانی را تقبل کرده است همچنین کمک هزینه غذایی برای ترخیص‌شدگان از بیمارستان‌ها و کودکان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل حمایت از مددجویان قدردانی کرد و گفت: هم اکنون در استان حدود 62 هزار نفر برای استفاده ارزان از خدمات پزشکی دارای کارت درمان هستند به طوری که از حیث فرانشیز و سایر امور جانبی اعم از بستری شدن در بیمارستان و انجام دادن عمل جراحی و ... مددجویان هیچ گونه هزینه‌‌ای متقبل نمی‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول