اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی گیلان:

23 درصد سالمندان با حوادث مواجه هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: 23 درصد سالمندان با حوادث مواجه هستند و باید محیط عمومی برای این افراد قابل استفاده باشد.

23 درصد سالمندان با حوادث مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد عصر امروز در جلسه به مناسبت هفته سلامت در جمع سالمندان اظهار کرد: گیلان دارای پیرترین جمعیت کشور بوده و امید به زندگی در این استان افزایش یافته است.

وی، با اشاره به اینکه با افزایش نرخ سالمندی به شدت با بیماری‌های مزمن درگیر هستند، تصریح کرد: 23 درصد سالمندان با حوادث مواجه هستند.

این مسئول، افزود: باید محیط عمومی برای سالمندان به گونه‌ای قابل استفاده باشد که دوران سالمندی به خوبی سپری شود.

وی، تنهایی در سالمندان را بزرگ‌ترین مشکل نامید و خاطرنشان کرد: سالمندان از تنهایی رنج می‌برند و در جامعه سالمند آزاری وجود دارد.

کوچکی‌نژاد، در ادامه آموزش کارکنان بهزیستی و همچنین پرسنل مراکز غیر دولتی تحت نظارت را از موارد مورد پیگیری در سال جاری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پرسنل شاغل در مراکز غیردولتی تحت نظارت آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای ضمن خدمت می‌بینند و حوزه‌های تخصصی بهزیستی گیلان موظف هستند نیازهای آموزشی را مورد توجه  قرار دهند و طبق آن دوره‌های آموزشی با محتوای تخصصی را تدوین کنند.

مدیر کل بهزیستی گیلان اضافه کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم مجوزهای استانی و یا کشوری برای دریافت گواهینامه علمی برای شرکت کنندگان را نیز دریافت کنیم.

وی، برگزاری همایش‌های علمی یک‌روزه را نیز از جمله برنامه‌هایی دانست که می‌تواند برای کارکنان بهزیستی مفید باشد و آنان را با آخرین دستاوردهای علمی آشنا کند 

به گفته کوچکی‌نژاد، از طریق آموزش به کارکنان در رده‌های مختلف خدمتی کیفیت ارائه خدمات نیز افزایش می‌یابد.

وی، احترام گذاشتن به سالمندان را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: دوران سالمندی یک دوره زندگی است که باید تمام موارد آن رعایت شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول