اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

در خراسان‌رضوی متخصص طب سالمندان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی گفت: با وجود رشد جمعیت سالمند کشور و نیازها و مراقبت‌های ویژه از آنان، خراسان فاقد متخصص طب سالمند است.

در خراسان‌رضوی متخصص طب سالمندان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رضا سعیدی ظهر امروز در همایش نقش دامپزشکی و صنوف به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های قصر هدیش در مشهد ضمن تبریک هفته سلامت اظهار کرد: اقدامات مفید و مؤثر زیادی در کشور به ویژه طی چند دهه اخیر در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه انجام شده است که مجموعه این اقدامات سبب افزایش سن امید به زندگی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حدود 2 الی 3 دهه گذشته امید به زندگی در کشور 50 سال بود و این در حالی است که در حال حاضر این میزان به حدود 73 سال افزایش پیدا کرده است.

وی افزایش امید به زندگی در کشور را مایه افتخار مجموعه فعالان حوزه بهداشت و سلامت و نتیجه تلاش آنان عنوان کرد و افزود: امکان افزایش این سن تا میزان 10 الی 15 سال بیشتر نیز وجود دارد اما باید در ایجاد زیرساخت‌های یک دوران سالمندی سالم و توانمند تلاش بیشتری شود.

سعیدی نقش دامپزشکی را در این ارتباط با اهمیت دانست و اظهار داشت: داشتن دام سالم و تغذیه سالم و اجتناب از مصرف محصولات و تولیدات نامطمئن از لحاظ بهداشتی می‌تواند تا حد زیادی در داشتن دوران سالمندی سالم اثرگذار باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی ادامه داد: سالمندان شرایط ویژه‌ای دارند که از لحاظ تغذیه‌ای باید مورد توجه بیشتری قرار داشته باشند و استفاده از فرآورده‌های دامی سالم که تأمین‌کننده نیازهای ویژه دوران سالمندی است از جمله این موارد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر سلامت و سالمندی اظهار کرد: جوامع مختلف جهان به سمت سالمند شدن در حرکت هستند و با افزایش طول عمر و رسیدن به دوران سالمندی، شرایط و جنبه‌های ویژه‌ای نیز در جوامع ایجاد می‌شود که باید با فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب آن سعی در داشتن دوران سالمندی سالم برای افراد جامعه داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت معیشتی، سلامت و موقعیت اجتماعی سالمند را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: توجه به موقعیت معیشتی، منزلت اجتماعی و حتی مبحث آموزش سالمندان از جمله مواردی است که باید در ارتباط با سالمندان مورد توجه ویژه قرار بگیرند و به همین سبب سازمان بهداشت جهانی نیز اقدام به نام‌گذاری سال 2012 تحت عنوان سلامت و سالمندی کرده است.

وی یکی از مشکلات کشور و استان را کمبود پزشکان متخصص طب سالمندی عنوان کرد و گفت: با وجود حدود 5 الی 6 میلیون جمعیت سالمند در کشور و حدود 400 هزار سالمند در استان خراسان‌رضوی، متأسفانه تعداد پزشکان متخصص طب سالمندی نسبت به جمعیت سالمندان کشور بسیار اندک است و براساس اطلاعات موجود در استان خراسان‌رضوی پزشک متخصص طب سالمندی فعالیت ندارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول