اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاخک:

باید شرایط مشارکت سالمندان در جامعه فراهم شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاخک گفت: با ایجاد شرایط مناسب می‌توان زمینه مشارکت سالمندان را در خانواده و جامعه فراهم ساخت که این امر مستلزم فراهم کردن بسترهای لازم از سوی خانواده‌ها است.

باید شرایط مشارکت سالمندان در جامعه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد خاک‌شور ظهر امروز در همایش بزرگ روز جهانی بهداشت که با حضور مسئولان محلی، بازنشستگان، اعضای هیئت علمی و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سالن شهید چمران این شهر برگزار شد، گفت: بازنشتگان مایه برکت جامعه هستند و احترام به بزرگترها مورد اهتمام خدا و پیامبر اسلام(ص) است.

امام جمعه کاخک افزود: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جامعه دینی و ایمانی دغدغه هراس از روز قیامت است که بهترین راه رهایی و نجات از این دغدغه احترام به بزرگترها و به ویژه سالمندان است.

امام جمعه کاخک ادامه داد: امتیازی که انسان بر سایر موجودات دارد، نوع‌دوستی است که در قالب ایثار، فداکاری و مهربانی در انسان نهادینه شده است.

خاک‌شور گفت: در جامعه مذهبی از لحاظ احترام به بزرگ‌ترها و سالمندان مشکل چندانی وجود ندارد ولی در شهرهای بزرگ اکنون شاهد آن هستیم که برخی خانواده‌ها سالمندان را به خانه سالمندان می‌سپارند.

وی با بیان اینکه هر سالمندی به منزله مشعلی برای راهنمایی خانواده‌ها است، افزود: انسانیت ما ایجاب می‌کند که به سالمندان احترام بگذاریم.

امام جمعه کاخک در مورد احترام به پدر و مادر نیز گفت: راه میانبر نجات از هول و هراس قیامت احترام و تکریم پدر و مادر است.

وی گفت: در دین اسلام به بهره‌گیری از تجارب و اندوخته بزرگان در شناخت واقعی مسیر زندگی و تکریم سالمندان و توجه به آنان تأکید و سفارش‌های فراوانی شده است که ما نیز وظیفه داریم به آن عمل کنیم.

خاک‌شور اظهار کرد: برای رسیدن به سالمندی فعال و سالم باید به بهداشت جسمی و روحی، مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی زندگی توجه داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد شرایط مناسب می‌توان زمینه مشارکت سالمندان را در خانواده و جامعه فراهم ساخت افزود: سالمندان در سنی قرار دارند که باید مهر و محبت و عاطفه اعضای خانواده به آنها بیشتر شده تا آنها با برخورداری از این بستر مناسب بتوانند خواسته‌ها و برخی نیازهای خود را رفع کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول