اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 12 مرکز شبانه‌روزی سالمندی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 12 مرکز شبانه‌روزی سالمندی در آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 12 مرکز شبانه‌روزی سالمندی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راضیه خدادوست پیش از ظهر  امروز در همایش انسان سالم با توسعه محور سلامتی با موضوع سالمندی و سلامتی که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: سلامتی نعمت خداست و تا قدر آن شناخته نشود انسان نمی‌تواند از دیگر نعمت‌های خداوند بهره‌مند شود.

وی تحرک و انجام حرکات منظم ورزشی را در سالم ماندن ضروری دانست و افزود: با اجرای برنامه‌های سلامت جامعه و عادات سحرخیزی، تغذیه مناسب و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در سلامتی افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی سالمندی را گذر از 60 سالگی عنوان کرد و گفت: در جامعه ایرانی بالای 5 میلیون نفر سالمند زندگی می‌کنند که تا 30 سال آینده به مرز 16 میلیون نفر می‌رسد.

خدادوست ادامه داد: ایجاد فرهنگ‌سرای سالمندان و بسترسازی سازمان برای استفاده از توان‌بخشی سالمندان سلامتی این قشر را تقویت کرد.

این مسئول در ادامه سالمندی را مقطع معمولی از زندگی انسان دانست و گفت: باید با بسترسازی‌های مناسب به راحتی این دوره را سپری کرد.

وی گفت: در سطح استان 12 مرکز شبانه‌روزی سالمندی وجود دارد که خدمات نگهداری، مشاوره، فیزیوتراپی را به این قشر می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد جدید سازمان در سال جاری گفت: در این مراکز بالای 600 نفر سالمند عضو هستند و در این مراکز ارائه خدمات به این افراد به صورت روزانه، شبانه و ویزیت در منزل انجام می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول