اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

توصیه‌های بهداشتی رئیس شبکه بهداشت ‌بروجرد به سالمندان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با بالا رفتن سن سالمندان فعالیت آنها کمتر می‌شود، اما آنان با ورزش‌های سبک و ساده و مناسب ‌می‌توانند تحرک خود را نیز حفظ کنند‌ که تأثیر زیادی بر سلامتی افراد دارد.

توصیه‌های بهداشتی رئیس شبکه بهداشت ‌بروجرد به سالمندان

محسن صیرفی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بروجرد با بیان اینکه سالمند فردی است که در طول زندگی خود از فراز و نشیب‌های زیادی گذر کرده و تجارب زیادی را کسب نموده است، اظهار داشت: ‌سالمندی که اکنون به دوران پیری رسیده است با رعایت چند نکته مهم می‌تواند از زندگی سالم‌تر و شاداب‌تری بهره‌مند شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: یکی از عوامل مؤثر در سلامتی سالمندان رژیم غذایی این افراد است، زیرا با بالا رفتن سن سالمندان بیماری‌های زیادی به سراغ این قشر می‌رود، که از جمله می‌توان به فشارخون، چربی‌خون و بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

وی بیان کرد: با بالا رفتن سن سالمندان فعالیت آنها کمتر می‌شود، اما با ورزش‌های سبک و ساده و مناسب سن افراد می‌توانند تحرک خود را نیز حفظ کنند که تأثیر زیادی بر سلامتی افراد دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: یکی از ویتامین‌های مورد نیاز سالمندان ویتامین دی می‌باشد که این ویتامین با عبور از شیشه نمی‌تواند نیاز سالمندان به این ویتامین را که در پوکی استخوان آنها تأثیر دارد، بر‌آورده کند و بهتر است این افراد از لبنیات و موادی که از کلسیم برخوردار هستند، استفاده کنند.

وی یادآور شد: سالمندان بهتر است، از گوشت‌های قرمز کمتر استفاده کنند، در حالیکه استفاده از گوشت سفید برای سلامتی آنها مؤثر است و با خوردن پروتئین ماهی در هفته می‌توانند از بروز بسیاری بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: سالمندان در این سن اشتهای زیادی به خوردن همه مواد غذایی ندارند و این امر به دلیل کم شدن تحرک و فعالیت آنهاست، پس باید همان مقدار غذای کمی را که استفاده می‌کنند، از مواد مورد نیاز بدن این افراد در آن غذا باشد.

صیرفی در ادامه با اشاره به هفته سلامت افزود: همه ما باید با احترام گذاشتن به سالمندان به آنها کمک کنیم و از تجربه‌های سالیان این افراد کمک بخواهیم تا در زندگی با بهره‌گیری از این نعمت‌های خداوند ما هم زندگی سالمی را داشته باشیم.

انتهای پیام /ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول