اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

500 سالمند در زرند تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته سلامت با حضور مسئولان از تعداد 500 نفر از سالمندان شهرستان زرند تجلیل شد.

500 سالمند در زرند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، به مناسبت هفته سلامت همایش تجلیل از سالمندان شهرستان زرند در محل تالار فرهنگیان این شهرستان با حضور فرماندار و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان برگزار شد.

رضا کرمی فرماندار زرند در این مراسم به اهمیت مسئله سالمندی در جامعه امروز پرداخت و اظهار داشت: هیچ لذتی بیشتراز همنشینی با بزرگ‌ترها نیست و رفتار سالمندان عصاره یک عمر تجربه است.

وی بیان داشت: باید متواضعانه برای سالمندان احترام قائل بود، زیرا سخنان و کردار آنان چراغ راه آینده و راه درست رسیدن به سعادت است .

فرماندار زرند بر ضرورت تکریم سالمندان تأکید کرد و سالمندان را ذخیره‌های ارزنده و کوله‌بارهای تجربه دانست و ابراز داشت: در دین مبین اسلام به سالمندان توجه ویژه‌ای شده است و به رعایت حقوق و احترام به آنها سفارش زیادی شده است که بهره‌مندی از تجربه‌های ارزنده آنها می‌تواند در زندگی ما نقش بسزایی داشته باشد.

عبدالرضا صباحی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز هفته سلامت را فرصتی برای ارائه دستاوردها و کارنامه عملکرد مسئولان حوزه سلامت به مردم دانست و گفت: داشتن سالمند سالم اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا از مثلث سلامتی که در یک ضلع آن ورزش، در ضلع دیگر شیوه‌های زندگی سالم، تغذیه (به ویژه مواد لبنی) و رفتارهای سالم و در ضلع سوم آن دوستان سالم و آئین‌های مذهبی قرار دارند، علاوه بر سلامتی از طول عمر بیشتر نیز بهره‌مند شویم.

صباحی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در روستاها با موفقیت اجرا شده است و خدمات ارزشمندی در حوزه سلامت به روستاییان شده است از اجرای طرح پزشک خانواده در حوزه شهری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از خدمات ارزنده دولت در سلامت جامعه است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول