اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

مجهول‌الهویه بودن و فقر خانواده‌ها مشکلات مرکز سالمندان یاسوج

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مجهول‌الهویه بودن و فقر خانواده‌های سالمندان را مشکلات اساسی مرکز سالمندان یاسوج عنوان کرد.

مجهول‌الهویه بودن و فقر خانواده‌ها مشکلات مرکز سالمندان یاسوج

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز مسئولان عالی استانی از جمله مدیرکل بهزیستی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارمین روز از هفته سلامت به دیدار سالمندان مراکز توانبخشی شبانه‌روزی یاسوج رفتند.

در این دیدار صمیمی، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این که هفت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: در هر استان و منطقه مطابق با مسائل و مشکلات مردم سالمندان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

قباد مبشری به وضعیت خوب استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ احترام به بزرگسالان در این استان بیش از سایر مناطق کشور وجود دارد و بیشتر سالمندان استان ما در خانواده‌ها و با احترام هر چه تمام نگهداری می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: 150 نفر از سالمندان در مراکز شبانه‌روزی و ویزیت در منزل تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مبشری تصریح کرد: به ازاء هر کدام از این سالمندان مبلغ 185 هزار تومان به مراکز یارانه پرداخت شده است و در این مرکز نیز در بخش‌های مختلف درمانی و مراقبتی و پرستاری خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی مجهول‌الهویه بودن و فقر مالی خانواده‌های سالمندان را از مهم‌ترین مشکلات این مرکز برشمرد و ادامه داد: از مردم و مسئولان و خیرین تقاضا داریم با مراجعه به حوزه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی این نهاد را در حمایت از سالمندان یاری کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مراکز توانبخشی سالمندان در یاسوج مراکزی غیر دولتی هستند که علاوه بر یارانه، به ازای هر نفر سالمند مبلغ 185 هزار تومان از خانواده آن‌ها دریافت می‌شود.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول