اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

مصرف دخانیات تهدیدی برای سلامتی سالمندان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مصرف دخانیات تهدیدی جدی برای سلامتی افراد سالمند است.

مصرف دخانیات تهدیدی برای سلامتی سالمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کورش ساکی پیش از ظهر امروز در همایش انسان سالم با توسعه محور سلامتی با موضوع سالمندی و سلامتی که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با تبریک هفته سلامت گفت: هفته سلامت در امسال با عنوان زندگی سالم و طول عمر بیشتر با تاکید بر سالمندی نامگذاری شده است.

وی افزود: سلامتی به عوامل متعددی از جمله تغذیه مناسب بستگی دارد و فعالیت فیزیکی نامناسب و زندگی ماشینی منجر به بیماری در سالمندی می‌شود.

این مسئول در ادامه اعتیاد و مصرف دخانیات را تهدیدی برای زندگی دانست و تصریح کرد: اعتیاد، زندگی صنعتی و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره بر سلامت جسم و روح تاثیر سو دارد.

ساکی با بیان اینکه سلامت روحی و روانی افراد به ویژه سالمندان به دیدگاه افراد سالمند بستگی دارد گفت: دیدگاه مادی‌گرایی تهدیدی برای زندگی افراد است و مثبت‌نگری و تقویت دیدگاه بشری بستگی به بلوغ فکری انسان دارد.

وی تنهایی دوران سالمندی را نعمت الهی دانست و گفت: در این دوران فرصت تفکر برای انسان پیش می‌آید تا بتواند با آرامش خیال از فرصت‌های تنهایی خود بهره‌مند شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به دیدگاه ماتریالیسم از دوران سالمندی، خاطرنشان کرد: در این دیدگاه که با تکنولوژی و صنعت همراه است فرصت تفکر از انسان گرفته شده است که افسردگی و پرخاشگری انسان و دوری از هدف آفرینش انسان، از آن ناشی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه مادی‌گرایی حتی در دوران سالمندی منجر به خودکشی می‌شود، گفت: باید افراد از دوران جوانی یاد بگیرند تا از فرصت‌ تنهایی خود بهره‌مند شوند و با خدا در این لحظات ارتباط معنایی برقرار کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول