اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

همه نهادها باید در بهبود زندگی سالمندان کمک کنند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: مراقبت از سالمندان فقط به عهده وزارت بهداشت نیست و همه نهادها و مسئولان باید در بهبود زندگی سالمندان کمک کنند.

همه نهادها باید در بهبود زندگی سالمندان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم محمدی ظهر امروز در همایش« سالمندی و سلامت» اظهار داشت: جهان در حال پیر شدن است و ویژگی زندگی صنعتی ایجاب می‌کند که جمعیت کم شود اما افزایش بهداشت و درمان سبب افزایش جمعیت سالمندان شده است.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی جمعیت سالمندان دنیا در سال 2050 میلادی به بیش از 2 میلیارد نفر می‌رسد که این میزان 25 درصد از جمعیت کل دنیا است.

محمدی تصریح کرد: درباره اینکه چه وقت فرد سالمند می‌شود، چهار دیدگاه وجود دارد، یکی نظر زمان‌شناسی و تقویم است که در این دیدگاه هر کس که بیش از 60 سال سن داشته باشد، سالمند است و سالمندان به سه گروه سالمند جوان، سالخورده و کهنسال تقسیم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نظریه روانشناختی هر گاه انسان امید و آرزو در او کاهش یابد سالمند محسوب می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در نظریه جامعه‌شناسی از زمانی که انسان از فعالیت اجتماعی کناره‌گیری کند، سالمند محسوب می‌شود.

محمدی ابراز داشت: همچنین در دیدگاه زیست‌شناسی هر گاه عملکرد انسان به سمت پس‌رفت آغاز شود، سالمند محسوب می‌شود، اما آنچه مد نظر سازمان بهداشت جهانی است، رسیدن به سن 60 سالگی است.

وی با بیان این مطلب که بیش از 80 درصد جمعیت سالمند دنیا در کشورهای در حال توسعه است، افزود: کشورهای توسعه یافته از زمان کنترل جمعیت برای آینده جامعه سالمند برنامه‌ریزی کرده‌اند.

محمدی اذعان داشت: در کشور ما برای سالمندان اقداماتی انجام شده، اداره سالمندی در وزارت بهداشت راه‌اندازی و سند ملی سالمندان نیز تدوین شد، اما کافی نیست.

وی اظهار داشت: جمعیت سالمند کشور ما 63 درصد در شهرها و 37 درصد در روستاها ساکن هستند.

محمدی تصریح کرد: مراقبت از سالمندان فقط به عهده وزارت بهداشت نیست و همه نهادها و مسئولان باید در بهبود زندگی سالمندان کمک کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول