اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه:

حمایت از سالمندان بدون برنامه‌ای مدون امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: آنچه که مسلم است سالمندی یکی از دوره‌های زندگی انسان است که در گذر عمر شکل می‌گیرد و در این راستا حمایت از این قشر بدون برنامه‌ای مدون امکان‌پذیر نیست.

حمایت از سالمندان بدون برنامه‌ای مدون امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه داریوش وکیلی صبح امروز در بازدید از مرکز نگه‌داری سالمندان آرین در تربت‌حیدریه اظهار داشت: سالمندی فرایندی زیستی است که تمام موجودات زنده از جمله انسان را دربر می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: با ایجاد شرایط مناسب می‌توان زمینه مشارکت سالمندان را در خانواده و جامعه فراهم ساخت، بنابراین برنامه‌ریزی اصولی برای حمایت از سالمندان امری ضروری است.

وی افزود: گذشت عمر را نمی‌توان متوقف کرد، ولی می‌توان با بکارگیری روش‌های مناسب با اختلال و معلولیت‌های سالمندی مقابله کرد و یا آن را به تعویق انداخت.

وکیلی اظهار داشت: در این صورت می‌توان از عمر طولانی همراه با سالمندی و رفاه که همواره آرزوی بشر بوده است بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: شاید در بعضی جوامع سالمندان را افرادی ناتوان یا حتی سربار بدانند، در صورتی که دوره سالمندی دوره خردمندی و با تجربه شدن افراد است که در این دوره انتقال تجارب زندگی به دیگران صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه ادامه داد: برای رسیدن به سالمندی فعال و سالم باید به بهداشت جسمی و روحی، مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی زندگی توجه داشت.

وی گفت: در آموزه‌های دینی و اجتماعی دین مبین اسلام بر تکریم سالمندان و توجه به آنان تأکید و سفارش‌های فراوانی شده است که ما نیز وظیفه داریم به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول