اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد خواستار شد

برنامه‌ریزی مسئولان برای آسودگی سالمندان 10 سال آینده

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: مسئولان برای آسودگی سالمندان 10 سال آینده از هم‌اکنون به فکر برنامه‌ریزی‌های اصولی باشند.

برنامه‌ریزی مسئولان برای آسودگی سالمندان 10 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت هفته سلامت با اشاره به شعار هفته سلامت امسال اظهار داشت: باید بیش از پیش سالمندان در جامعه مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اسلام به رعایت حقوق و احترام و استفاده از تجارب و سلامت سالمندان تأکید کرده است، یادآور شد: پرداختن به سلامت سالمندان در فرهنگ ایران اسلامی دارای اهمیت دوچندان است، زیرا هم آموزه‌های ملی و هم آموزه‌های دینی و مذهبی در جامعه ما احترام و تکریم به سالمندان را موجب برکت و گشایش در زندگی می‌دانند.

سیفی عنوان کرد: شرع و عرف در جامعه ما، تکریم سالمندان را برای افراد جامعه لازم و واجب تلقی کرده است و تا آن حد روی آن تأکید دارد که آیین مقدس اسلام، سالمندان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و از نظر اسلام رسیدن به دوران پیری یک ارزش است.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه سالمندان در جامعه و خانواده دارای نقش تأثیرگذاری هستند، خاطرنشان کرد: سالمندان در جامعه ما محور وحدت و هم‌دلی در خانواده شناخته شده‌اند و از این‌رو سلامت و استحکام خانواده‌ها تا زیادی منوط به سلامت آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه سلامت سالمندان در جامعه ما بسیار حائز اهمیت خواهد بود، تصریح کرد: رشد سریع نرخ سالمندی در ایران باعث می‌شود تا در 10 سال آینده بیش از 10 درصد افراد جامعه سنی بالاتر از 60 سال داشته باشند که مسئولان باید از هم‌اکنون برای زندگی آسوده آنها برنامه‌ریزی کنند.

سیفی عنوان کرد: شعار امسال روز جهانی سلامت و هفته سلامت با تأکید بر سلامت سالمندان تعیین شده است و به همین منظور باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای تأمین و تحکیم سلامت سالمندان گام برداریم.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول