اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار محمودآباد:

سلامت سالمندی باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار محمودآباد گفت: سلامت سالمندی و حفظ کرامت و ارزش سالمندان یکی از وظایف اصلی ماست و باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم.

سلامت سالمندی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، صبح امروز به مناسبت هفته سلامت و با حضور معاون فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان، زنگ سلامت همزمان با تمامی مدارس این شهر در دبستان دخترانه عصمت به صدا در آمد.

معاون فرماندار محمودآباد در ابتدای این مراسم، تحرک و ورزش را عامل نشاط و سلامتی دانست و بر توجه دانش‌آموزان از دوران نوجوانی نسبت به این امر تاکید کرد.

فرج‌الله زارع تصریح کرد: ورزش منظم عامل موثر در کاهش بیماری‌ها است و از این رو تحرک بیشتر از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند 

این مسئول با اشاره به اینکه هفته سلامت امسال «سلامت و سالمندی» نامگذاری شده و شعار آن نیز «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» است، بیان داشت: سلامت سالمندی و حفظ کرامت و ارزش سالمندان یکی از وظایف اصلی ماست و باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون فرماندار محمودآباد ابراز داشت: تغذیه سالم، ورزش و رعایت کردن بهداشت فردی و محیطی از جمله ویژگی‌های دستیابی به سلامت و حفظ آن است.

وی راه تکامل را آموختن دانش و راه آموختن دانش را امر سلامت دانست و افزود: سلامت و بهـداشت که در دین اسلام تأکید بسیار بر آن شده را باید امری ضروری و لازم در جامعه و منزل دانست.

زارع با تاکید بر لزوم احترام و توجه به سلامت سالمندان متذکر شد: باید جایگاه سالمندان و بزرگ‌ترهای خانواده در بین جوانان بیش از پیش مشخص شود و در صورت توجه جوانان به جایگاه بزرگتر‌ها به ویژه سالمندان است که جامعه به لحاظ عاطفی و خانواده ‌محوری به غنای کامل می‌رسد.

معاون فرماندار محمودآباد در پایان اذعان داشت: دین اسلام سازنده‌ترین نظام ارتباطی و بهترین سنت هم‌زیستی را به مردم معرفی کرده که برخورد محبت‌آمیز با سالمندان از جمله کهن‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین این ارتباطات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول