اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خبر داد:

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به 2100 سالمند جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از ارائه خدمات رایگان بهداشتی به 2100 سالمند شهرستان جم خبر داد.

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به 2100 سالمند جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: هفته بهداشت و سلامت فرصت مناسبی برای توجه همگانی به مقوله سلامت است و انتظار داریم شاهد همکاری مردم و مسئولان برای رشد شاخص‌های بهداشتی باشیم.

وی افزود: در شهرستان جم طی 2 سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفته و شاهد رضایت خاطر مردم از این اقدامات هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با بیان اینکه جم 2100 سالمند دارد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 100 نفر از مردم جم بالای 60 سال سن دارند و جزو سالمندان محسوب می‌شوند که باید خدمات لازم را به این قشر ارائه کنیم.

وی از خدمات رایگان بهداشتی به این افراد خبر داد و گفت: سالمندان شهرستان جم با مراجعه به خانه‌های بهداشت می‌توانند به صورت رایگان از خدمات ویزیت و دارو و درمان برخوردار باشند و تلاش داریم تنوع خدمات را بیشتر کنیم.

قاسمی ضمن ارائه آمار و ارقام سالمندان در سطح دنیا و کشور و شهرستان، عنوان داشت: هم اکنون پدیده سالمندی در سراسر دنیا رو به افزایش است و کشور ایران نیز با دارا بودن حدود 5 میلیون سالمند از این مقوله مستثنی نیست.وی همچنین با اشاره به اینکه تا سال 2050 میلادی 25 درصد جمعیت کشورمان سالمند خواهند بود، یادآور شد: اقداماتی که مردم می‌توانند در زمینه ایجاد سالمندی سالم برای خود انجام دهند تغییر شیوه زندگی با تاکید بر اصلاح رژیم غذایی مناسب، ورزش و عدم استعمال دخانیات خواهد بود تا در سنین پیری از بیماری‌ها و ناتوانی‌های دوره سالمندی در امان باشند.

قاسمی گفت: شبکه بهداشت جم در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی به ویژه در بخش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌کند و انتظار داریم مورد عنایت مردم قرار گیرد.

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین(ع) شهرستان جم نیز ضمن تشریح برنامه‌های این مرکز در ایام هفته سلامت عنوان داشت: امسال شعار جهانی سلامت "زندگی سالم، طول عمر بیشتر با موضوع سلامت و سالمندی است" و ما در راستای همین شعار تمام تلاشمان را بکار می‌بندیم که توجه به سلامت سالمندان را با فرهنگ‌سازی و انجام موارد درمانی مورد نیاز را بیش از پیش در دستور کار خود و خانه‌های بهداشت تحت پوشش قرار دهیم.

حسین قاسمی گفت: در راستای اجرای مناسب برنامه‌های هفته سلامت، در تاریخ 19 فروردین نیز ایستگاه سلامت در مرکز شهر جم راه‌اندازی کردیم که افراد زیادی با مراجعه به این ایستگاه ضمن دریافت اطلاعات پزشکی و سلامت، تست‌های مربوط به قندخون، چربی و فشار خون نیز به رایگان انجام دادند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول